Po Praze jezdí tramvaj, která je oblečena do reklamy na Apoštolskou církev. Ta přináší fóry i budí kontroverzi.
Když jsme na náš facebook přidávali fotku tramvaje s Ježíšem, byla to zábava. Potkáte tady revizora? Ptali jsme se. Mnozí diskutující přišli se svými komentáři typu: „Kontrola jízdenek.“ „Nemám, čekám tady na zázrak.“ nebo Zastávka ,,na znamení,, dostává úplně jinej nádech.
Reklama Apoštolské církve je na iniciativu Národní probuzení. O Apoštolské církvi píše Wikipedie. Podle ní v roce 2018 duchovní Apoštolské církve oddal rozvedeného rockového zpěváka Tomáše Ortela, který v minulosti hrál v neonacistické kapele Conflict 88. Média upozornila nejen na z biblického pohledu eticky sporný aspekt svatby rozvedených osob, kterou Ortel chápe jako církevní, ale i na skutečnost, že k tomu došlo v den narozenin Adolfa Hitlera na zámku Zbiroh, kde za 2. světové války sídlilo velitelství SS.
![](http://prahazdarma.cz/wp-content/swift-ai/images/wp-content/uploads/jezis_tramvaj-jpg.webp)
![](http://prahazdarma.cz/wp-content/swift-ai/images/wp-content/uploads/jezis_tramvaj2-jpg.webp)
Kritiku Apoštolské církve míří od některých osobností české kultury, jako je spisovatelka Lenka Procházková, zpěvák Janek Ledecký nebo politiků, jako je Miroslav Macek. Spočívá v tom, že si tato církev nárokuje miliardu korun z církevních restitucí přesto, že byla registrována až po roce 1989 a hlásí se k ní cca 5 000 lidí.
Problém reklam na vozech a prostoru MHD si všímá čím dál tím více lidí. Reklamu má na starost firma, která vyhrála na jejich provoz u Dopravních podniků výběrové řízení. Při nejmenším podivné ale je, že tato společnost je napojena na mateřskou firmu a ta už problematická je. Podle iniciativy Přidej se a strhni to právě reklamy této společnosti jsou často ilegální. Podívejte se na příspěvky iniciativy Přidej se a strhni to, která černé reklamní plochy, v Česku jsou jich tisíce, dlouhodobě mapuje.
Je pak velkou otázkou, proč Dopravní podnik, potažmo Praha, nechala vyhrát firmu, která pravidla a zákony skrz své další firmy, porušuje. Proč nemá kontrolu nad tím, jaké reklamy na vozech městské hromadné dopravy vlastně jsou. Budeme se na toto ptát!
-jah-