Dnes je poslední den, kdy je možné podávat připomínky ke změně územního plánu k lokalitě Bubny-Zátory. „Lhůtu na připomínkování jsme prodloužili přibližně o 3 týdny, díky čemuž měla veřejnost o mnoho víc času připravit si relevantní připomínky a zároveň vše řádně nastudovat. Každá lhůta ale jednou končí,“ říká náměstek pro územní rozvoj Petr Hlaváček.
Momentálně nevyužité území brownfieldu v Holešovicích se v budoucnu stane domovem pro 25 tisíc obyvatel. Je to jeden z největších projektů nové městské čtvrti. Nejen jako přínos pro město do budoucna, ale zároveň jako velkou změnu pro stávající obyvatele. A proto se Praha rozhodla dát veřejnosti co nejvíce prostoru podílet se na rozvoji tohoto území.
V roce 2020 byla dokončena územní studii, která se stala podkladem pro změnu územního plánu. Více informací o tom, jak se můžete zapojit, najdete na webových stránkách IPRu.
Proti plánům se vymezuje organizace Arnika, která stejně jako v případě výstavby na Nákladovém nádraží Žižkov upozorňuje na nedostatek občanského vybavení, tedy škol, ordinací, parků nebo menších obchodů, ale také bytů například pro učitele, hasiče nebo zdravotníky. A naopak v obou případech brojí proti velkým komerčním plochám pro obří nákupní centra. To ale například radnice Prahy 7 odmítá.
![](http://prahazdarma.cz/wp-content/swift-ai/images/wp-content/uploads/bubny3-jpg.webp)
![](http://prahazdarma.cz/wp-content/swift-ai/images/wp-content/uploads/bubny2-jpg.webp)
![](http://prahazdarma.cz/wp-content/swift-ai/images/wp-content/uploads/bubny-1-jpg.webp)
![](http://prahazdarma.cz/wp-content/swift-ai/images/wp-content/uploads/bubny_nadrazi4-jpg.webp)
![](http://prahazdarma.cz/wp-content/swift-ai/images/wp-content/uploads/bubny_nadrazi3-jpg.webp)
![](http://prahazdarma.cz/wp-content/swift-ai/images/wp-content/uploads/bubny_nadrazi2-jpg.webp)
![](http://prahazdarma.cz/wp-content/swift-ai/images/wp-content/uploads/bubny_nadrazi-jpg.webp)
V souvislosti s výstavbou bytů v Bubnech-Zátorách se chystá také modernizace železniční tratě, která tudy vede z Masarykova nádraží přes Dejvice, Veleslavín, Ruzyni, Hostivice, Jeneč do Kladna. Například mezi Bubny a Výstavištěm už Správa železnic vypsala výběrové řízení na zhotovitele. Díky této stavbě začne zásadní přeměna Holešovic, které v místech dnešního bubenského nádraží propojí zcela nová čtvrť. Modernizace bude hotová do roku 2025 a stane se jedním z pilířů budoucího rozvoje celého území. Nejvýše přípustná nabídková cena zakázky je 3,8 miliardy korun.
Nejvýraznějším prvkem modernizované tratě bude nová železniční stanice Praha-Bubny, která vznikne za Negrelliho viaduktem a která bude propojena podzemním vestibulem se stanicí metra C Vltavská.
Vznikne nová čtvrť
„Vypsání výběrového řízení na zhotovitele je pro celou modernizaci tratě z Prahy do Kladna a na letiště důležitým milníkem. Spolu s kladenským úsekem jde o faktický začátek celé stavby a především o začátek proměny celých Holešovic. Staré nádraží dlouho rozdělovalo Holešovice na dvě nesourodé části, zatímco nová železnice bude naopak obě části přirozeně spojovat,“ uvádí generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
![](http://prahazdarma.cz/wp-content/swift-ai/images/wp-content/uploads/holesovice_trat5-jpg.webp)
![](http://prahazdarma.cz/wp-content/swift-ai/images/wp-content/uploads/holesovice_trat4-jpg.webp)
![](http://prahazdarma.cz/wp-content/swift-ai/images/wp-content/uploads/holesovice_trat3-jpg.webp)
![](http://prahazdarma.cz/wp-content/swift-ai/images/wp-content/uploads/holesovice_trat2-jpg.webp)
![](http://prahazdarma.cz/wp-content/swift-ai/images/wp-content/uploads/holesovice_trat-jpg.webp)
Podoba nádraží bude mít dvě různé fáze. V té první, kdy půjde o jedinou budovu v území, vznikne na její střeše travnatá odpočinková plocha, která umožní lidem výhled na město a měnící se Holešovice.
V druhé fázi vznikne spolu s výstavbou nové čtvrti přímo nad nádražím administrativní budova. V nádražních vestibulech potom bude řada komerčních prostor, které budou sloužit jak cestujícím, tak obyvatelům budoucí nové čtvrti Bubny-Zátory.
Právě nádraží bude spolu s novou budovou pražské filharmonie přirozeným centrem nové čtvrti. Zároveň půjde o jeden z klíčových prvků její dopravní obslužnosti.
Zastávka Praha-Výstaviště uleví dopravě
Modernizace železnice bude důležitá pro obě městské části – Prahu 7 a 6. Díky ní se právě okolí tratě začnou výrazně proměňovat. Na okraji parku Stromovka například vznikne železniční zastávka Praha-Výstaviště. Nevzhledný val ve Strojnické ulici zmizí, bude tam estakáda, pod níž budou obchody nebo kavárny. Důležitou roli hraje také pomoc dopravě. Ta obecně v Praze houstne a například v Holešovicích u Výstaviště je problém při různých akcích. Do budoucna by mohla být problematická i Vltavská, kde se plánuje výstavba nového koncertního sálu. I o proměnách Vltavské se hodně mluví. Praha plánuje, že celé prostranství uvede do původního stavu. Tedy zasype vyhloubené předmostí Hlávkova mostu, u stanice metra. Zaniknou tak známé propletené tunely.
-mag-