reklama top
prahazijehudbou 728x90

Pravidlo „tři kostky“. S takovou přišel nedávno deník Metro. Pokud je řidiči budou dodržovat, nevznikne spousta komplikací v dopravě.

„Jezdím po Miladě Horákové coby řidič tramvají. To není problém jen téhle ulice, ale celého města,“ tvrdí tramvaják, který žije na Letné a do tamní FB skupiny napsal pravidlo tří kostek. Tvrdí, že tuší, že řidiči, kteří zaparkují tak, že pak blokují tramvaj to nedělají schválně, prostě nemají odhad, není podle čeho se chytit. „Samozřejmě mi (a nejen mě), vrtalo hlavou, proč. A ze zkušeností vím, že většina podobných problémů vzniká ne ze zlého úmyslu, nebo ignorance, nýbrž z nedorozumění, nepochopení, či neznalosti něčeho, co lidi vlastně ani znát nemůžou, protože netuší a nenapadne je, že by znát mohli, či měli. „Tak mě napadlo zkusit sesmolit nějakou nápovědu, že by to třeba mohlo pomoci,“ říká tramvaják.

„Opilci z Kobry mi odtáhli auto. Už to řeší právníci“

Na arogantní broskev pamatuju, říká tramvaják a tvůrce pravidla „tři kostky“

Narazil také na téma, které dodnes baví všechny obyvatele Letné. To, když do diskuze na jakékoli téma někdo napíše „Už to řeší právníci.“ Jde o případ naštvané řidičky, která měla kola svého auto v těsné blízkosti kolejí, a tak tramvaj nemohla projekt. I vyskočili od drinků z místního podniku Kobra, auto rozhoupali a posunuli dál od kolejí. A jak na to reagovala řidička? „Opilci z Kobry mi posunuli auto. Už to řeší právníci!“ zlobila se před lety v diskuzi. Samozřejmě dostala od dalších lidí docela čoud. A od té doby se tato věta používá kdykoli to lze. „Jo, pamatuju na ní arogantní broskev.“ směje se tramvaják.

Tak a teď k pravidlu třetí kostky

Co je třeba vědět.

Pro minimální limitní průjezd tramvaje je potřeba nechat prostor:
– 3 dlažební kostky/panel a 1 kostka od kolejnice,
– je to naprosté minimum, aby se tramvaj vůbec protáhla, takže pokud možno nechat větší prostor,
– a platí to pouze „v přímé“, v obloucích si tramvaj nadbíhá, tam je třeba nechat prostoru ještě více.

Nezapomínat na zrcátka!

„Je sice hezké, pokud se podaří zaparkovat koly 5 centimetrů od třetí kostky, ovšem pokud zůstane trčet zrcátko nad třetí kostkou, je to celkem k ničemu. Sklopení zrcátka obvykle pomáhá, ale ne vždy. I sklopené zrcátko stále částečně vyčuhuje. Mezi „fyzicky se vejde“ a „bezpečně a pohodlně projede v běžném provozu“ je diametrální rozdíl,“ tvrdí tramvaják z Letné.

Podle něj řidiči nějaké pomalé plížení na milimetry nemají rádi a cestující to zdržuje. Navíc stejně hrozí nehoda, i když to původně vypadalo, že se vejde. Stačí, aby se zvědaví cestující nahrnuli na jednu stranu, tramvaj se pod jejich vahou nakloní….a neštěstí je na světě.

Server prahazdarma.cz se dopravní tématice věnuje dlouhodobě. Sledujte třeba nejhnusnější ulice v Praze. Jednou s tímto statutem je ulice Radlická. Její potíž je ten, že slouží jako výpadovka k západní oblasti Prahy a také pro všechny, které tímto směrem z města odjíždějí. 2+2 pruhy na Radlické jsou v místech, kde je radlický bazén amputovány a dolů do obydlené části už jedou 1+1 pruh. Navíc několik lidí dlouhodobě blokuje výstavbu Radlické radiály. Obhajují to tím, že se při uzavření radiály doprava rozpustí v místních ulicích. Blokaci výstavby důležité komunikace – Radlické radiály, ale už nebude potřeba, Praha oznámila, že bude škrtat v investicích a že pro ni Radlická radiála není prioritou.

-mag-

reklama bottom
primestske letni tabory vystaviste 728x90