reklama top

Je to jedna z holešovických dominant. Viadukt, který tu 130 let, sloužil na Buštěhradské dráze. Unikát je významnou památkou, svědkem rozmachu průmyslu v českých zemích. V celé Praze velmi známá stavba o víkendu zmizí.

Násep, který rozděloval dolní Holešovice od Výstaviště, a po kterých vedly koleje na známý viadukt, je pryč. Správa železnic (SŽ) pokračuje v modernizaci železničního úseku mezi nádražím Bubny a Dejvicemi. Kvůli rekonstrukci bude v noci ze soboty na neděli známý viadukt snesen a odvezen do prozatímních prostor Národního technického muzea (NTM). V budoucnu bude součástí železničního muzea, který vznikne u Masarykova nádraží. Podle mluvčího NTM Adama Duška se nové muzeum otevře v roce 2028. „Muzeum železnice a elektrotechniky na Masarykově nádraží, které vedle moderních expozic počítá i s deponií provozních vozidel, která budou sloužit široké veřejnosti v zážitkových jízdách po Praze a blízkém okolí,“ říká mluvčí Dušek.

Hodnotnou technickou památku spojenou s pořádáním Všeobecné zemské jubilejní výstavy v roce 1891 nechal postavil inženýr, stavař a držitel několika patentů František Prášil, který je autorem Petřínské rozhledny, Čechova mostu nebo Průmyslového paláce.

S modernizací tratě se také začalo řešit, zdali nezmizí legendární stánek pivovaru Ferdinand. Nezmizí, jen přijde o zahrádku, prostor potřebují dělníci. Tady by také měl být postaven pilíř budoucího mostu. Pivovar, který má místo od SŽ pronajaté s provozem legendárního stánku rychlého občerstvení stále počítá. Přichází také možnost přesunout stoly k okénku. Je ale otázkou, zdali je to vzhledem ke stavbě vhodné.

Se stánkem také počítá Praha 7. Podle místostarosty Kamila Vavřince Mareše budou SŽ žádat o možnost místní pozemky získat. „Pokud se podaří získat i ty pod samotným viaduktem, tak je možné, že bychom vstoupili s pivovarem do jednání o jeho možném přesunu pod jeden z oblouků viaduktu,“ tvrdí Mareš.

Rekonstrukce se týká modernizace tratě z Bubnů do Dejvic. Na ní by měla navázat o něco komplikovanější úsek z Dejvic do Veleslavína, který by měl částečně vést pod zemí. A nová trať by měla vést dál na letiště a do Kladna. Cílem je moderní doprava propojující letiště a centrum města. Původně měla být celá trať hotova do roku 2028. Sama Správa železnic ale už přiznává, že modernizace bude složitější a počítá se s rokem 2030, možná i později. Server Deník ale přišel s novou zprávou. Dokončení rekonstrukce celé trati měla být hotova 2028. To se ale podle ministerstva dopravy jeví jako nereálné. Počítá se až s rokem 2030, ne-li později. O rekonstrukci jsme psali v lednu v článku Praha dá prostor vlakům. Bubny a Holešovice se díky nové trati promění. Vizualizace níže.

-jah-

reklama bottom