reklama top
prahazijehudbou 728x90

Vršovická drážní promenáda. Byla to výkladní skříň humanizace Prahy. Nebude z toho nic.

Praha navrhuje odložit stavbu Vršovické drážní promenády, škrtá i další akce. Týkají se mimo jiné právě pro pěší a cyklistickou dopravu. Aktualizovaný plán, nad kterým nyní město sedí a zjišťuje, kam peníze neposlat, tvrdí, že škrty budou pokračovat i v nadcházejících letech.

Aktualizovaný Plán udržitelné mobility sice zatím míří do připomínkovacího řízení, již nyní ale jisté, že k šetření dojde. Navrženo je mimo jiné oddálení realizace Vršovické drážní promenády, Vltavské promenády či zlepšení průjezdu po cyklotrase A2 centrem města.

Oproti minulým rokům se letos vedení města rozhodlo pro seškrtání peněz na udržitelnou dopravu. Za úsporami v rozpočtu stojí náměstek primátora pro finance Zdeněk Kovářík. Škrtaly se nejen projekty cyklistické dopravy, ale i dopravy veřejné, pěší a silniční.

Uspaná Vršovická drážní promenáda
Podle návrhu aktualizace plánu udržitelné mobility se podle webu Městemnakole.cz minimálně do roku 2026 odkládá více než 11 projektů pěší a cyklistické dopravy. Mezi ně patří Vršovická drážní promenáda. Ta měla pomocí čtyřkilometrové stezky pro chodce a cyklisty propojit Zahradní Město a Vršovice.

Přitom ještě v květnu 2023 současný náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib pro server Městem na kole tvrdil, že objem investic do cyklistické infrastruktury by rád udržel, případně ještě navýšil.

Plány Vršovické drážní promenády. Byla to velká sláva, když Praha oznámila její přípravu. Zřejmě zůstane u ledu. Na několika fotkách v této galerii je stav ještě před začátkem rekonstrukce. Došlo pouze k vytrhání kolejí. Místo dál zarůstá, v oblibě ho mají bezdomovci. VIZUALIZACE: Praha.eu, FOTO:prahazdarma.cz

Promenáda na místě vlakové trati uzavřené v roce 2020 měla podle původních plánů zahájena v roce 2023 a dokončena v roce 2024. Projekt loni získal územní rozhodnutí, v lednu Technická správa komunikací (TSK) zahájila výběr dodavatele stavby. Vedení města ale nyní projekt „uspalo“. Přípravy zřejmě nadále budou probíhat, ale v pomalém tempu a bez většího množství financí.

Co v plánu zůstává: centrum
I v seškrtaném akčním plánu dopravy stále mnoho akcí najdeme. Hlavní město počítá v letech 2024 až 2026 se zlepšením levobřežní cyklotrasy A1 v centru. Počítá se s propojkou Radlické a Nádražní ulice skrz budovanou čtvrť Nový Smíchov (A3). Na druhém břehu pak chce Praha cyklotrasu A3 realizovat mezi Vltavou a Vršovickou drážní promenádou, jejíž stavbu nyní odkládá. Zlepšení zřejmě zahrnou opravu stezky v parku Folimanka či okolí ulice Vnislavova.

Více o tomto tématu najdete na webu Městem na kole, který se cyklistickou a pěší dopravou v Praze věnuje dlouhodobě.

-red-

reklama bottom
primestske letni tabory vystaviste 728x90