reklama top
prahazijehudbou 728x90

Dopravní data ukázala, že se po zahájení rekonstrukce Barrandovského mostu doprava v Praze změnila jen minimálně a byť byl někde zaznamenán nárůst dopravy, jedná se řádově o jednotky minut i v dopravních špičkách oproti obvyklému stavu. Ze sledovaných míst vykazuje největší nárůsty jízdní doby komunikace Komořanská, kde je průměrné zdržení přibližně o 5 minut vyšší, než tomu bylo v dopravních špičkách před zahájením rekonstrukce, kdy zde vznikaly kolony spíše nárazově.

„Chci moc poděkovat řidičkám, řidičům, lidem, co teď více využívají městskou hromadnou dopravu, i všem kolegům, co na rekonstrukci pracují. Nerad bych to zakřikl, ale myslím, že můžeme být pyšní, jak dobře Praha zatím zvládá opravu Barrandovského mostu. Během posledních třech let jsme opravili důležité silnice v okolí, zkapacitnili křižovatky a velký důraz jsme také kladli na informovanost Pražanů prostřednictvím komunikační kampaně a Barrandovských novin ve schránkách domácností. Díky ohleduplnosti a opatrnosti řidičů i nižším intenzitám dopravy na mostě a v jeho okolí nevznikají problémy a za to patří všem velký dík. Zdržení bývají v řádech nízkých jednotek minut oproti standardním dopravním špičkám a jsou i komunikace, kde se průjezd dokonce zrychlil díky tomu, že Pražané využívají oficiální objízdné trasy. Nejvýraznější problém byl minulý týden, kdy neukázněný řidič odmítl odtah zadarmo. Co se týče dopravního režimu, tak ten současný zůstane až do konce první etapy. Strakonickou jsme vrátili do dvou pruhů v co nejrychlejším čase,“ uvádí Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady TSK.

Na základě předpokladů plynoucích z dopravních modelů a zkušeností s dopravně – inženýrskou činností na území hlavního města byly očekávány komplikace v dopravě na všech přilehlých komunikacích a zejména na těch, přes které vedou objízdné trasy. Tyto předpoklady byly naplněny, ale zejména i díky rozsáhlé informovanosti řidičů a jejich následnému bezpečnému a ohleduplnému chování, nedošlo k žádným extrémním stavům v chování dopravy. Dopravní inženýři z úseku dopravního inženýrství TSK sledovali zejména objízdné trasy a úzce  navazující komunikace na dopravní omezení na Barrandovském mostě, jako jsou komunikace K Barrandovu, Strakonická, Komořanská, Jižní spojka, Modřanská, Vídeňská nebo Dobříšská.

Vedení Prahy se už od začátku potýkalo také s velkou kritikou. Poukazovali na to, že opravy a jejich špatná koordinace přitáhne na most „horor a peklo na Barrandově“. Nejvíce byl v médiích slyšet starosta Prahy 13 David Vodrážka. Ten například pro deník Metro v rozhovoru Vadí nám zmatené přípravy říkal, že se magistrát s dotčenými městskými částmi nebaví a rozhodnutí města označil za zmatečná. Žádná komplikace ale ani po měsíci nenastala. První fáze oprav nejvytíženějšího mostu v Česku začala 16. května a trvat má 110 dní, tedy do půlky srpna. Další tříměsíční etapa začne zase za rok a pak i v roce 2024, závěrečná část plánovaná na rok 2025 by měla trvat již jen 82 dní.

-mag-

reklama bottom
primestske letni tabory vystaviste 728x90