reklama top
prahazijehudbou 728x90

Správa železnic připravuje projekt vysokorychlostní trati (VRT) z Ústí nad Labem do Prahy. Institut plánování a rozvoje hl. m. (IPR) chystá spolupráci s železničáři, aby pro pražské úřady zjistil, kde postavit nový terminál VRT. Měl by stát někde v Letňanech, Čakovicích nebo Ďáblicích. A také zjistí, jak na terminál VRT navázat další dopravu, je tu velké množství nevyužitých ploch. Mělo by jít především o metro nebo tramvaj a nebo kombinace obojího. VRT umožní být za 30 minut v Ústí nad Labem.

Studie severní části Prahy má za cíl prověřit vybudování zastávky pro plánovanou vysokorychlostní trať obdobně jako se to plánuje na východě Prahy. Studie, která se bude věnovat kromě dopravy také krajině i urbanismu, má za cíl navrhnout umístění terminálu, vznik nových budov a jejich napojení na již existující výstavbu i vznik nového parku. Studie také zhodnotí napojení na stávající i uvažovanou síť městské dopravy, která by pomohla tuto část Prahy lépe propojit s centrem města. Uvažuje se také nad prodloužením linky metra či tramvajové trati.

Něco jako na Smíchově
„Na Smíchově se nám podařilo vytvořit projekt tzv. multimodálního hubu, místa, kde se dá přestoupit mezi vlakem, metrem, tramvají, autobusem a parkovištěm P+R a B+R. Něco podobného bychom mohli vybudovat i na severu Prahy vedle dálnice D8. Zároveň je potřeba dbát na to, aby byla infrastruktura vhodně zapojena do struktury města a krajiny,“ říká náměstek primátora pro územní rozvoj Petr Hlaváček.

V současnosti je okolí Letňan neprostupné území, které je přetížené auty, a navíc je špatně dostupné městskou hromadnou dopravou. Umístění terminálu by tak bylo impulzem pro rozvoj celé lokality a dotvoření celé čtvrti. Lepšímu propojení pomůže chystaná tramvajová trať, která napravuje nevhodné ukončení trasy metra C v Letňanech mimo obytnou čtvrť. Tramvajová trať propojí stanici metra C Ládví s Čakovicemi. Lidé tak budou moct přímo dojet směrem na Palmovku, Želivského nebo do centra města.

Nová tramvajová trať
„Spolu s novou tramvajovou tratí dojde ke zhodnocení stávající tramvajové trati Kobylisy – Sídliště Ďáblice, jejíž význam po zprovoznění prodloužené trasy metra C z Ládví do Letňan výrazně poklesl. Z těchto důvodů je žádoucí zahájit přípravu nové tramvajové tratě, která bude prodloužením od stávající smyčky Sídliště Ďáblice až k železničnímu uzlu Nádraží Čakovice. Tam plánujeme i výstavbu nového parkoviště P+R,“ dodává Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.

U Nádraží Čakovice by měl vzniknout přestupní terminál na železnici, který by měl fungovat i pro lokální autobusovou síť a být napojen na cyklistickou stezku.

Zdroj: IPR Praha

reklama bottom
primestske letni tabory vystaviste 728x90