reklama top
prahazijehudbou 728x90

Radlická radiála je v plánu 40 let. Dopravní masakr se vleče. Nová verze je, že půjde téměř celá pod zem.

Radlickou radiálu chceme dát z velké části pod zem! Jak se vám proměna líbí? Ptá se náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib na svém Facebooku. Představuje údajně nový plán. Původní projekt z roku 2017 jeho tým vylepšil – v okolí stanice metra Nové Butovice je zahloubená a na klíčových místech také úplně schovaná pod zem. Nemá ale tak úplně pravdu o zahloubení Radiály jsme psali už v srpnu 2022, a to v souvislosti s tím, že se Praze po mnoha letech podařilo vypořádat stovky podnětů od místních lidí a spolků. Nutno přiznat, že často to byly podněty účelové. Psali jsme v článku Radlická radiála nebude kráterem rozdělující město.

Hřib si od toho slibuje možnost nové výstavby nad tunelem a nenarušené propojení města na povrchu. „Zahloubením také omezíme hlučnost a další negativní dopady dopravy,“ píše Hřib. Přepracovaný projekt tak v lecčem ideově navazuje na plán zahloubeného Městského okruhu. V tomto klíčovém úseku plánované Radlické radiály navíc Hřibovi plánovači vybrali ve spolupráci s Prahou 5 a současným radním pro dopravu Milanem Krylem urbanisticky nejambicióznější řešení.

Nově přepracovaný plán Radlické radiály. Jde o konkrétně o místo u Nových Butovic. SCAN: FB Zdeňka Hřiba

„Jindy jsme s ohledem na rozpočtovou udržitelnost volili zlatou střední cestu, kdy je zahloubená silnice přemostěná rampami. Takže do velké míry zastřešená, ale bez nutnosti pálit desítky milionů ročně na provoz standardního tunelového systému. Snažili jsme se tak najít kompromis mezi snahami udělat projekt co nejrychleji, ale zpátečnicky, a mezi snahou mít ho 100 % pod zemí, ale neufinancovatelný.
Ale to vám ukážu zase příště, protože těch pozoruhodných témat v projektu, které stojí za komentář, je celá řada,“ tvrdí Hřib.

Radlice jsou dopravní masakr. Projede tu denně 50 tisíc aut, to je na dva pruhy v přepočtu stejný masakr jako V Holešovičkách, jen s tím rozdílem, že Radlická je ve své dolní části sevřena domy, což z ní činí první výpadovku z městské ulice a v noci dálnicí. Navíc Radlice dostávají rány novou zástavbou kolem ní a taky nevyřešenou infrastrukturou z budoucího Smíchov City a velkého terminálu.

Aktuálně se také mluví o tříleté rekonstrukci Patočkovy ulice. A ta se samozřejmě týká i Radlic. Doprava, která nyní Patočkovou jezdí se přesune právě na Radlickou. A Radlice si, než začne doprava ze Smíchov City a dopravního terminálu jezdit, uzavřením Patočkovy ulice natrénují ten další dopravní masakr, který tuto oblast čeká dál.

Je tedy Radlická radiála řešením? A co mýtné, které doporučují obyvatelé Jinonic i Braníka, které se přivedení dopravy díky možného spuštění Radlické radiály týká? Vždyť 1 400 tisíc aut měsíčně, které Radlickou měsíčně projedou, to by byl slušný balík. Kdyby třeba každý řidič do kasičky dole na Dobříšské hodil třeba korunu?

-jah-

reklama bottom
primestske letni tabory vystaviste 728x90