reklama top
prahazijehudbou 728x90

Firmy se snaží o co nejefektivnější kanceláře pro svoje zaměstnance. Zatímco v devadesátkách frčely openspace, tedy otevřené prostory plné stolů s minimem místa, trend se poslední roky otáčí k rozdělování prostor nejrůznějšími prvky, aby zaměstnanci měli co nejvíce klidu ke své práci. Úžasné jsou také instalace přírodních prvků, uměleckých děl a různých chillout zón s hrami, pohodlnými křesly. To vše hodnotí prestižní soutěž Kancelář roku, která se i navzdory pandemii chystá i letos.

„V loňském roce vznikla celá řada úžasných kancelářských realizací, které si zaslouží soutěžit o prestižní ocenění. Vidíme, že nyní samotný koncept a užití kanceláří prochází u velké části firem změnou paradigmatu. O to důležitější je docenit firmy, které se v současné nelehké době snaží vytvořit to nejlepší zázemí pro své lidi. Každá doba má svá specifika a jménem poroty mohu vyjádřit očekávání, že se letos opravdu těšíme na realizace, které vznikly v době pandemické. Svým způsobem jsou totiž začátkem nového trendu,“ říká Radek Procházka, zakladatel soutěže Kanceláře roku. Bude tedy velmi zajímavé, jak se firmy letos v soutěži o top kanceláře poperou. Kvůli pandemii došlo k vyššímu podílu práce z domova, který pochopitelně ovlivnil realizace nových kanceláří.

 

Kategorie soutěže:

• Nejlepší regionální kancelář
• Kancelář nad 5.000 m2
• Kanceláře finančních institucí
• Advokátní kanceláře
• IT kanceláře
• Poradenské kanceláře
• Kanceláře 21. století
• Hub & Co-working kanceláře
• Employee friendly kanceláře
Pomyslnou desátou kategorií pak je speciální Cena poroty, udělovaná napříč všemi soutěžními kategoriemi. Jejím cílem je ocenit výjimečný přínos pro architekturu a design. Přihlášky jsou do 30. dubna, vyhlášení proběhne v létě na Žofíně.

„V rámci hodnocení soutěžních realizací se zaměřujeme i na kvalitu pracovního prostředí. Tu bezpochyby ovlivňuje i výběr kvalitního typizovaného i atypického nábytku. V souvislosti s aktuálními hygienickými opatřeními ve firmách jsme navíc svědky většího dělení pracovního prostoru. Díky tomu se tak vytváří zázemí a místa pro setkávání pro jednotlivé týmy,“ dodává ředitel české pobočky firmy Vitra a porotce soutěže Jiří Zavadil.

Kromě kvalitního vybavení přispívá ke spokojenosti a vyšší produktivitě zaměstnanců i nižší hladina hluku v kancelářích. „Doposud se kancelářské firmy zaměřovaly primárně na snižování hluku v open-space prostorech. Nově, vlivem covid-19, dochází nejen k využívání mobilních odhlučněných pracovišť pro jednoho i více pracovníků, ale také k intenzivnějšímu rozdělování celých kanceláří na menší celky, mimojiné díky akustickým proskleným příčkám. V takto vytvořených menších místnostech pak vzrůstá zájem o prvky potlačující ozvěnu jako jsou stropní obklady či dokonce akustické obrazy na zdi,“ říká další porotce a spoluzakladatel společnosti SilentLab Jaroslav Vendl.

O soutěži Kanceláře roku
Soutěž kanceláře roku vznikla v roce 2016 a nyní probíhá již její 5. ročník. Odborná porota hodnotí interiéry z hlediska výjimečnosti a designu prostor, inovace (technologické, materiálové, praktické), atmosféry prostředí, a především kvality pracovního prostředí. Napříč všemi kategoriemi oceňuje atraktivitu pracovního prostředí a nakolik je kancelář příjemným místem k bytí, což nabývá na významu hlavně vzhledem k tomu, jak velkou část svého času většina z nás tráví v kanceláři.

reklama bottom
primestske letni tabory vystaviste 728x90