reklama top

Pražany, kteří cestují tramvají nebo autobusem, už brzy překvapí nová tvář jejich zastávky. Město chce do dvou mít vyměněné zastávky všechny, je jich téměř 700.

Dnes se svým projektem začala na Velké Ohradě, ale pilotní kousek už pár měsíců stojí na Palackého náměstí (na straně u sochy Palackého). Zajímavostí je, že tehdy “svou” zastávku “otevřela” na druhé straně na Palačáku i firma JCDecaux, která měla pod palcem reklamní prostor na zastávkách. Byl to takový souboj o pozornost lidí a výzva, která ze zastávek se jim líbí víc.
Firma měla za úplatu městu exkluzivitu na provoz zastávek a smlouvy uzavřených v devadesátých letech jim umožňovaly prodávat reklamu dle libosti. Smlouva mezi firmou a městem skončila letos v červnu. Město bude mít konečně vlastní přístřešky bez omezení dalších stran – provozovatelů. A může se tak rozmáchnout s dalším “městským nábytkem” (koše, lavičky, stojany pro kola) a to bez vizuálního smogu. Praha chce letos instalovat dvacítku těchto zastávek. Kolik to bude celé stát? Podle magistrátu do miliardy.

Nové zastávky ale už mají své kritiky. Podle nich se pod střechu nevejde moc lidí a ze stran fouká. Navíc připomínají neslavný konec magistrátem tolik vychvalované „chytré lavičky“. Ty byly vybaveny wifinou a třeba nabíječkou pro mobily. Mnohé z laviček skončily špatně, protože si na nich smlsli vandalové. A dále také upozorňují na to, že chybí koše a že boční sklo bude smrtelnou pastí pro ptáky, protože není nijak zvýrazněné.

Mimochodem francouzská firma JCDecaux naistalovala i obří LED panely Na Příkopech. Ty taky končí. A poslední zajímavost v souvislosti s touto firmou. Název společnosti je odvozen od jména zakladatele Jeana Clauda Decauxe, který je často označován jako „miliardář ze zastávky“, což je odvozeno od toho, že velká část reklamních ploch je umístěna právě v zastávkových přístřešcích.

-mag-

reklama bottom