reklama top
prahazijehudbou 728x90

Magistrát jedná o zdražení jízdného v MHD. Jedním z návrhů je až zdvojnásobení ceny ročního kuponu, píše Deník N.

„Parkování dnes dotujeme víc než veřejnou dopravu!“ nechal se před pár dny slyšet náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib. Nájem pro roční parkování jednoho auta činí v Praze 1200 korun a zároveň Hřib tuto cenu srovnal s tím, kolik ročně zaplatí cestující za Lítačku. Ta stojí 3650 korun a nezdražovala od roku 2015, jen lístky (psali jsme Od 1. srpna se zdraží lístky na MHD. Roční Lítačky zůstávají na 3650 Kč).

Kde vzít peníze?
Ovšem v této souvislosti také zaznívá, že by se měla zdražit i Lítačka. Píše o tom například Deník N. ve svém textu Praha řeší zdražení jízdného. Jeden z návrhů chce dvojnásobnou cenu ročního kuponu. „A co to parkovací oprávnění? A co pokuty za špatné parkování? Co? V momentě, kdy Praha neumí ani pořádně vymáhat pokuty, tak sáhne na cestující v MHD?“ ptají se lidé na sociálních sítích. Zároveň proto vyvstává otázka, kde vzít peníze jinde. Ve veřejném prostoru zaznívá, že jen 1,4 % daňových výnosů Prahy pochází ze zdanění nemovitostí.

Parkování za 36 tisíc ročně
K cenám parkování se náměstek Hřib vyjádřil v tom smyslu, že řidiči za parkování na veřejných komunikacích opravdu platí málo. „Když se ale podíváte na tržní ceny za parkovací stání, tak za pronájem zaplatíte až desetitisíce ročně. Například na parkovišti v Petrohradské za Ďolíčkem vychází stání na 17 400 korun za rok. V krytých garážích nákupního centra Eden pak dokonce na 36 000 korun za rok,“ napsal na svém Facebooku Hřib a upozornil na podcast webu Zdopravy.cz, v němž se parkování věnoval.

Tvrdí navíc, že jednoduchou matematikou jde dospět k tomu, že současný systém veřejného parkování je neudržitelný. A to možná náznakem mluvil také o pražské MHD. Do provozu dává Praha 19 miliard ročně.

Budoucí stanice metra linky D. Archiv: DPP

-jah-

reklama bottom
primestske letni tabory vystaviste 728x90