reklama top
prahazijehudbou 728x90

Sejmi svůj billboard, vyzývá iniciativa Přidej se a strhni to. Česko je zamořené černými reklamami. Velká část billboardů, které denně potkáváme v ulicích našich měst a obcí či podél silnic, je nelegální. Buď stavební povolení nikdy neměly nebo již vypršela. Zamoření Česka nelegální komerční reklamou dosáhlo stavu pandemie.


Lze to změnit. To řešení máte ve svých rukách vy! Jak na to?

  1. Vyberte si pro začátek pouze JEDEN billboard, který je vám nejvíce trnem v oku.
  2. Sestavte žádost o poskytnutí informace dle tohoto vzoru:
    “Dobrý den, s odvoláním na zákon 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím bych vás tímto rád požádal o následující informace týkající se reklamního zařízení na pozemku č. …..v katastrálním území ….. :
    a. který den bylo této stavbě vydáno povolení pro stavbu?
    b. který den toto povolení vyprší?
    c. pokud stavba nemá platné povolení, jaký další postup vám ukládá zákon?
    Povinný subjekt: Městská část Praha 3 (příklad)
    Děkuji,
    jméno:
    datum narození:
    trvalé bydliště:”
    Číslo pozemku zjistíte například v katastrální mapě: https://ikatastr.cz/ (ale pokud místo dobře popíšete a připojíte fotografii, mělo by to jít i bez toho).
  3. Žádost odešlete na podatelnu městského či obecního úřadu (stačí jednoduše e-mailem, pokud máte zřízenu datovou schránku, tím lépe).
  4. Do dvou týdnů je úřad povinen vám informaci poskytnout.
  5. Pokud se ukáže, že billboard povolení pro stavbu má, vyberte si další a celou věc opakujte.
  6. Pokud se ukáže, že billboard platné povolení nemá, posílejte pravidelně s měsíčním odstupem novou žádost o informace s dotazem, v jaké fázi se nachází řízení o odstranění stavby.

Na FB Přidej se a strhni to můžete napsat svoje zkušenosti, úspěchy i neúspěchy, dotazy, náměty na vylepšení, cokoliv. Buď zde do komentářů, případně do soukromé zprávy.
Tento postup není stoprocentní, ale je to zatím to nejlepší, na co jsme přišli, a již se nám takto podařilo mnoho billboardů skutečně odstranit (třeba tento na fotografii z pražského Žižkova).

Redakce serveru prahazdarma.cz tuto problematiku také dlouhodobě sleduje. Máme tady případ z Florence a také tipovačku. Kolik Praha 8 jako majitel pozemku dostává měsíčně za tenhle digiboard na Florenci od provozovatele této reklamy? Připomeňme, že zisk za tuto reklamní plochu je v řádu milionů korun za rok.
a) 100 000 korun měsíčně
b) 250 000 korun měsíčně
c) 6500 korun měsíčně
Kolem tohoto billboardu denně projede 100 tisíc aut, což z něj dělá jednu z nejlukrativnějších ploch v Praze. Stojí na pozemku městské části Praha 8. A ta si za něj říká xxx měsíčně. A nevadí jí, že billboard nemá platná povolení.
Takových billboardů, mnohdy načerno postavených je fakt velký množství.

-mag-

reklama bottom
primestske letni tabory vystaviste 728x90