reklama top
prahazijehudbou 728x90

Připomíná to zákopovou válku. Firmy provozující reklamy na domech načas skrývají to, že mají své reklamy ilegálně. Pokoušejí se odvést pozornost úřadů a chtějí potlesk všech s tím, že jejich aktivita je bohulibá. Před časem billboardáři kryli svoje ilegal plochy třeba u Nuseláku přes tvář komunisty popravené Milady Horákové. Teď zase svůj šmé byznys skrývají přes ukrajinské vlajky.

Na mostu na křižovatce Ohrada na Žižkově se objevila ukrajinská vlajka. Barvy modré a žluté jsou teď v kurzu, vlajky sdílejí Češi jako odpor proti ruské agresi. Toho právě využívají billboardáři. Tahle plocha na Žižkově totiž není novinkou. Normálně slouží jako reklama. Jedná se ale o ilegální reklamu.

O co v tomto případě jde? Podle iniciativy Přidej se a strhni to:

  • – smlouva na reklamu na mostech ve správě TSK Praha byla uzavřena již v roce 1992, tedy před třiceti lety
  • – je napsaná fikaně – lze jí vypovědět pouze jednou za deset let
  • – na základě rozhodnutí Rady hlavního města Prahy tak byla vypovězena na podzim loňského roku s tím, že skončí letos v březnu
  • – reklamní společnost Czech Outdoor ze skupiny BigMedia ale výpověď neakceptovala a reklamy neodstranila
  • – s cílem zabránit sejmutí reklamních panelů nyní na některých mostech umísťuje ukrajinské vlajky
  • – není to poprvé, co tohle skupina BigMedia zkouší – připomínáme české vlajky na všech billboardech podél dálnic nebo zneužití odkazu Milady Horákové na domě nad Nuselským mostem
  • – použití ukrajinské vlajky je o to trapnější a hanebnější, že jde o společnost s vazbami na Rusko

Firma napojená na Rusko? Využívá ukrajinskou tragédii?
„Zneužívání ukrajinské vlajky je o to trapnější a hanebnější, že jde o společnost s vazbami na Rusko. Skupina BigBoard v roce 2002 podporovala nátlakovou skupinu Ne základnám. Firma tehdy darovala odpůrcům amerického radaru deset velkoplošných billboardů. Kromě Česka měl přitom tehdy BigBoard kanceláře i v Rusku nebo Bělorusku. Na otázky, komu společnost patří a proč se angažuje v politických akcích tehdy vedení BigBoardu odmítalo prozradit. Tajemné chování hlavního sponzora skupiny Ne základnám už tehdy budilo u odborníků na ruský vliv rozpaky,“ píše Vojtěch Razima z inicativy Kverulant.org, který se tématem černých reklam zabývá dlouhodobě.

Podle něj to není poprvé, co BigBoard zneužívá státní symboly. Připomíná české vlajky na všech billboardech podél dálnic, když začal platit zákaz billboardů na dálnicích a silnicích I. třídy. Nejen že billboardáři svoje, po 1. září 2017 již nelegální, billboardy polepili českými vlajkami, ještě se snažili veřejnosti namluvit, že tím billboardy přestávají být billboardy.

Ohlas v médiích: Horáková kryje ilegalní reklamu
O jednom takovém případě psal v srpnu 2020 deník Metro ve svém článku Na domy se vrátila obří plachta. Horáková „kryje“ ilegální reklamu. Deník Metro tehdy psal o tom, že na domech u Nuselského mostu, kde se obří billboardy vyvěšovaly načerno, se objevila reklama Iniciativa Milada 70: Zavražděna komunisty. Novinář Marek Peška zjistil, že autoři iniciativy o tom nic nevěděli. Problém tehdy byl, že autoři nechali možnost sdílet data k tisku takových billboardů volně. Toho billboardáři využili.

Podobně billboardáři využili situace, kdy došlo k rozhodnutí odstranit jejich billboardy kolem dálnic a rychlostních silnic. O případu psal například Reflex v článku Pod českou vlajkou. Boj o billboardy vrcholí.

Mezi agenturami, které mají billboardy načerno je také společnost BigBoard. Ta by podle serveru iDNES.cz mohla být napojena na Rusko. To píše v článku Iniciativu Ne základnám financuje tajemný sponzor podnikající v Rusku.

V souvislosti s černou reklamou společnosti BigBoard jsme psali v souvislosti s billboardem na Barrandovském mostě v článku Barrandovský most čeká na svou Rovnováhu. Snad se zbaví billboardu. Za obří reklamu, která tam stojí načerno, Praha ročně dostává 200 tisíc korun. Přitom zisk provozovatele za stejné období jdou do desítek milionů. Jiný a přesto dost podobný případ je obřího digiboardu, který stojí na Florenci. O něm jsme psali v textu Na černo stojícího digireklamního macka jen tak nikdo neuřízne. Vypadá to, že Praha je proti stamilionovým kšeftům úplně bezzubá. Jak dlouho? Odpovědi brzy zjistíme.

-mag-

reklama bottom
primestske letni tabory vystaviste 728x90