reklama top
prahazijehudbou 728x90

Boj s billboardáři je nekonečný. V ulicích a u silnic stojí dál stovky nelegálních billboardů. Nejvíce vidět je obří LED billboard na Těšnově, který je viditelný ze všech stran magistrály.

Problém je, že úředníci nevědí a nebo nechtějí problematickou stavbu vyřešit. Oboustranná obří LED obrazovka na Těšnově nedaleko Florence stojí v památkové zóně. Nemá stavební povolení. Nemá souhlas Policie ČR – respektive má výslovný nesouhlas. Nemá povolení silničního správního úřadu (OPKD).

A bizarní je také to, že stojí na pozemku ve vlastnictví MČ Praha 8, která za něj dostává závratných 4602 korun měsíčně! Přičemž odhady cen za jednu reklamu jsou v řádech desetitisíců denně! Ilegální obří LED billboard tak v klidu vydělává dál.

Ten papír se někam zašantročil

Ministerstvo dopravy vydalo v minulosti příkaz magistrátnímu Odboru pozemních komunikací a drah ve věci konat, ale ten se odmítl příkazem řídit. Po čase se iniciativa @Přidej se a strhni to zeptala stavebního úřadu Praha 8, jaká je situace s řízením o odstranění této nelegální hrůzy dle stavebního zákona a dozvěděli se, že spis už déle než dva roky putuje světem, stavební úřad neví, kde je a co se ve věci událo a tudíž nemůže konat. Ať žije digitalizace státní správy!

Obří LED billboard na Těšnově nedaleko Florence. Je v provozu načerno už tři roky. VIDEO: prahazdarma.cz

Ačkoli je proti umístění LED billboardu ministerstvo dopravy, policie a další úřady, magistrát to nechává chladným. „Když vyhovím ministerstvu a bude to soudem označeno za špatný úřední postup, budu za to odpovědný celým svým majetkem,“ zmiňuje pro Kverulant org ředitel odboru pozemních komunikací a drah Aleš Krejča.

Megamonstrum na Těšnově. Ačkoli magistrát přiznává, že je skutečně ilegální, nic se neděje. SCAN: FB Přidej se a strhni to

V červnu loňského roku při odstranění v té době již 1,5 roku nelegální megamonstrum z Libně, se nechal se Zdeněk Hřib – náměstek pro dopravu slyšet, že Adam Zábranský – pražský radní pracuje i na odstranění této ostudy z Těšnova.

Obří LED billboard firmy Media Channel povolil stavební úřad Prahy 8 v roce 2011, a to i přesto, že tady být povolen nesměl. Praha 8 tak porušila zákaz umísťovat velké billboardy v městské památkové zóně. Magistrát povolení v roce 2021 zrušil. Takže tento LED billboard je skutečně ilegální stavbou. A od té doby jedou byrokratická kolečka. A komu tenhle chaos vyhovuje? Správně! Provozovatelovi reklamy! Navíc billboardová firma tu má uzavřen pronájem až do roku 2039.

Billboardová mafie ovšem není jen v Praze. Známá je taky v jižních Čechách

Problémy s obrovským množstvím ilegálních billboardů nejsou jen v Praze. Jsou po celém Česku. Nejznámější jsou jižní Čechy. U tamních silnic, které zaplavily tisíce nelegálních billboardů, operují firmy ovládané místním podnikatelem Antonem Fischerem. Ten podle serveru iDNES.cz vymyslel jednoduchý trik, jak reklamní poutače k silnicím postavit – bez povolení, na cizí pozemky a v nebezpečné blízkosti komunikací. Billboardy rozveze, a když jejich odstranění začnou řešit úřady, jednoduše je posune o pár metrů dál. A úředníci musí začít s řízením o odstranění od začátku. Server iDNES.cz o tom píše ve svém článku Fischerovy šachy s billboardy i úřady. Na nelegální reklamě vydělává miliony.

Podle serveru úřady mají svázané ruce – zabavit je a rozebrat se bojí, dopisovat si s firmami nemá smysl. Většina Fischerových firem nepřebírá obsílky, jiné sídlí v zahraničí. Navíc, pokud se nelegální reklamu rozhodnou odstranit lidé z přilehlých obcí, Fischer je fyzicky napadá a policie „vandalům“ udělí pokutu. Fischer byl v minulosti odsouzen za násilnou trestnou činnost. Jihočeský hejtman Martin Kuba už kvůli nelegálním plakátům chce jednat s policií a ministerstvem dopravy.

O podnikateli, který jedná jako žralok psaly také SeznamZprávy v článku Byznys s nelegálními billboardy. Soud popsal, jak podnikatel využil bílé koně a nebo v článku Nový trik podnikatele s nelegálními billboardy: získal dům z vlastní exekuce.

Podobný trik využívají také firmy, které používají svoje auta jako reklamu. Například stěhovací firma Herrmann často po různých místech parkuje svou dodávku tak, aby bylo jeho logo vidět pro všechny řidiče i chodce. O těchto praktikách jsme psali v článku Další trik. Reklama na autech. Lidé z této firmy jsou ovšem těžko dosažitelní. Úřady totiž musejí takové auto evidovat, pak korektně evidovat, že se jedná o reklamu a poté po majiteli chtít sankce. Problém ale je, že jeho auta se po Praze pohybují, takže než takový případ oběhne byrokratickým kolečkem, může to další kolečko začít. A tak je to stále dokola.

-mag-

reklama bottom
primestske letni tabory vystaviste 728x90