reklama top

Praha se snaží krotit reklamu v centru města i v širším okolí. Od roku 2006 už existuje regulace reklam, například velkých, které zakrývají fasády domů. V říjnu 2021 město oznámilo, že bude ještě přísnější a začaly na velké části území Prahy platit nová pravidla venkovní reklamy. Změna se měla dotknout všech památkově chráněných území, kde budou zakázány reklamní plachty. Nařízení bylo vedením města schváleno v prosinci 2020, podnikatelé následně dostali devět měsíců na to, aby se novému předpisu přizpůsobili.

„V naší zemi jsme si zvykli v podnikání provozovat divoký západ, bez ohledu na veřejný zájem. Takhle to ale ve vyspělých zemích nefunguje. Třeba to, aby města vypadala příjemně, a ne jako lunapark, je v Evropě přísně regulováno. Jsem ráda, že se Praha postupně řadí po bok metropolím, kterými je potěšení procházet. Naším cílem není reklamu v Praze zakázat. Jen by měla mít určitou úroveň. Na reklamní plachty se na rozdíl od jiných druhů reklamy zatím žádná pravidla nevztahovala, a tak se objevovaly i na místech, kam rozhodně nepatří,“ vysvětlovala v říjnu 2021 tehdejší radní pro oblast kultury Hana Třeštíková, jedna z iniciátorek nového nařízení.

Více ve zprávě z pražského magistrátu zde.

Jenže jak se zdá, provozovatele reklamních ploch nějaké nařízení příliš netrápí. Jako příklad můžeme uvést Anděl. Tady na Smíchově, který patří mezi oblasti, kde je taková reklama zakázána, i nadále domy překrývají reklamy a jen kousek od sebe tu blikají dvě digitální reklamy.

Je čas zeptat se tedy znovu magistrátu, co s tím hodlají dělat.

-an-

reklama bottom