reklama top
prahazijehudbou 728x90

Tenhle krok by byl pro kohokoli ve vedení Prahy politickou sebevraždou. Do oprav nejvytíženějšího mostu v Česku by se odvážil jen málokdo, protože takový krok politické body spíš sebere. Náměstek pro dopravu Adam Scheinherr, který je kritizován za špatnou koordinaci uzavírek, se během pár let, co na magistrátu působí, pustil do velkých staveb. Musí.

Začátek rekonstrukce Barrandovského mostu se nezadržitelně blíží. Už začaly přípravné práce na přejezdech pro provizorní dopravní režim. „Už 14. května začneme osazovat dopravní značení a v pondělí 16. se naplno rozjedou práce. Rekonstrukce století je za dveřmi, ale my jsme nenechali s TSK Praha nic náhodě. Prahu jsme na ni připravili, jak jen to šlo,“ říká náměstek pro pražskou dopravu Adam Scheinherr.

Co musel se svým týmem připravit:
Rozšířená rampa na Modřanskou
Před samotnou rekonstrukcí přistavěli třetí odbočovák v místě sjezdu na Modřanskou ve směru na Braník pro pohodlnější a přehlednější odbočování. Není to jen o tom dostat se na most a přejet přes řeku. Špunty na sjezdech ovlivňují dopravu v celé jeho délce. Našli slabé místo a zbavili se ho.
Otevřená mimoúrovňová křižovatka Písnice
Od stavby Pražského okruhu je na něj mezi Písnicí a Dolními Břežany zavřený nájezd včetně celé mimoúrovňové křižovatky. Kvůli tomu lidé z Prahy 4 a 12 často jedou raději přes Jižní spojku a Barranďák místo toho, aby pohodlně najeli na Pražský okruh směrem na západ. Městu se podařilo vyjednat otevření této křižovatky, aby ulevilo dopravě na mostě, jak jen to jde. Povede to k odlehčení objízdných tras a doprava se lépe rozplyne.
Vratná rampa u Lihovaru
V první etapě rekonstrukce Barranďáku bude uzavřená rampa ze Strakonické na most. Kvůli tomu do začátku chce město otevřít vratnou rampu u Lihovaru, aby se řidiči jedoucí z jihu města po Strakonické dostali na druhý břeh. Není to oficiální objízdná trasa, ale počítá se s tím, že doprava se rozleje po městě a chceme řidičům co nejvíce usnadnit a urychlit cestu.
Rozšířená Strakonická
Rozsáhlou stavbu na rozšíření Strakonické včetně 1,7 km dlouhé opěrné stěny se městu podařilo zkrátit o dva měsíce. Do začátku rekonstrukce Barranďáku budou mít řidiči dva plnohodnotné jízdní pruhy s novým povrchem a lidé v MHD nebudou muset čekat v případných kolonách díky nového buspruhu.
Kapacitnější Most Závodu míru a opravená Komořanská
Ani Most Závodu míru nebude oficiální objízdná trasa, ale očekává se, že přes něj budou lidé jezdit. Proto jej na to město připravilo. Přestavělo tři křižovatky na jeho dvou předpolích. Jsou teď kapacitnější a provoz bude výrazně plynulejší, než býval. Vedle úprav na předpolích Mostu Závodu míru si Scheinherr a jeho tým taky posvítil na Komořanskou. Silnice v okolí musí být připravené na opravu století. Proto na Komořanské v předstihu opravili opěrnou zeď a zpevnili nestabilní svah podél silnice.
„Rekonstrukce století, jak rád říkám opravě Barrandovského mostu, je skutečně za dveřmi. Zahájením změn v řazení jízdních pruhů bude doprava do konce první etapy už jen složitější. Praha se budí do náročných dopravních časů. Z modelů víme, že kolon bude více. Budou trvat déle. Budou jinde, než kde bychom je na první dobrou čekali. Bude přetížené centrum a další oblasti města – Praha 4, 5 nebo 12. Budou větší regulace tunelů. Mějme na paměti, že Barranďák bez opravy poctivě slouží skoro 40 let. Teď přišla řada na nás, abychom zatnuli zuby. Nebude to jednoduché, ale jsme všichni na jedné lodi. Oprava je nevyhnutelná. Nechceme v Praze druhou Trojskou lávku nebo most v Janově, které oba byly podobné konstrukce. Do mostu roky teče a předpjatá lana, která ho drží pohromadě, někde vůbec neplní svou funkci. Situace je vážná a nemůžeme před ní zavírat oči,“ apeluje na klid řidiče.

-red-

reklama bottom
primestske letni tabory vystaviste 728x90