reklama top
prahazijehudbou 728x90

Podle průzkumu agentury STEM/MARK, vyplývá, že až třetina konzumentů (34 %) stále vyhazuje plechovky do směsného odpadu. Další pětina tak učiní, pokud nablízku není ta správná nádoba na kovový odpad (19 %). Právě více sběrných nádob na tříděný kovový odpad v blízkosti bydliště by podle většiny respondentů (70 %) pomohlo důslednějšímu třídění a následné recyklaci plechovek.

U příležitosti Světového dne životního prostředí se do Prahy vrátila o prvním červnovém víkendu putovní kampaň International Recycling Tour iniciativy Každá plechovka se počítá zaměřená na recyklaci hliníkových nápojových plechovek. Ambasadoři iniciativy s výraznými zelenými recyklačními batohy na zádech se pohybovali po vybraných pražských lokacích, od kolemjdoucích sbírali vypité plechovky a zároveň je edukovali o důležitosti třídění nápojových plechovek.


„Hlavní výhodou hliníku jako materiálu je v porovnání s jinými materiály jeho nekonečná recyklovatelnost. Zároveň ale zůstává zachována kvalita materiálu, takže z jedné plechovky, kterou si koupíte v obchodě, se vám při správném vytřídění a následné recyklaci plechovka vrátí zase na pulty v obchodech do 60 dní,“ říká k akci za iniciativu Každá plechovka se počítá její organizátorka Tereza Gyurjánová. Podle ní oproti výrobě nové plechovky z primárního materiálu recyklací ušetříte až 95 % energie. Náš průzkum ukázal, že povědomí o nekonečné recyklovatelnosti hliníkových nápojových plechovek má jen zhruba třetina dotázaných, takže vidíme stále velký prostor pro edukaci.

Podle průzkumu by hybatelem většího využití nekonečně recyklovatelného hliníku měly být primárně sami firmy. Více než 50 % lidí si myslí, že tlak by měl přijít primárně od firem, které by měly plnit nápoje pouze do takových obalů, které jsou udržitelné.

V rámci akce se na Rašínově nábřeží objevila speciální instalace s názvem pixelcan, která byla složena z
2000 plechovek. Vznikla za aktivní účasti návštěvníků a kolemjdoucích přímo na pražské náplavce během závodů Pražských primátorek. Pixelcan vycházel především z místního kontextu. Kolemjdoucí tak viděli na velké nástěnné instalaci motiv železničního mostu v pozadí s Pražským hradem.

-red-

reklama bottom
primestske letni tabory vystaviste 728x90