reklama top

Stačí, aby koleje zapadaly pěticentimetrovou vrstvou sněhu, aby nízkopodlažní vozy Škoda 15T mají problém. Proto má Dopravní podnik ve své flotile také připojovací pluh s označením PSP 01. Pluh se pak připojuje ke klasickým tramvajím a stejně jako „Mazačka“ se takhle vybavená tramvaj stala hitem. Nikdy se v ní nesvezete, je k vidění jen pár měsíců v roce a při její práci je to vždy neobvyklá podívaná.

Pluh váží 11 tun, jeho kolejnice zatíženy betonem. Důvodem je udržení stability celého stroje, který tramvaj před sebou tlačí.

Tyhle tramvaje jsou při „pražských sněhových kalamitách“, kdy ve městě napadne několik centimetrů sněhu, nasazovány především v místech, kde jsou zhoršené podmínky pro dopravu. Například na Barrandově, Petřinách nebo v Kobylisích.

Jak tvrdí Dopravní podnik v zimě je třeba myslet na to, že tyto speciálně vybavené stroje, může řidič auta na ulicích potkat. Takže opatrnost je na místě!

Na fotkách je varianta tramvaje se sněžným pluhem oficiálně PX. Toto speciální spojení umožňuje udělat ze dvou jednosměrných tramvají obousměrnou soupravu. Tramvajáci ji ve své hantýrce označují „prdelí xobě“.

-mag-

reklama bottom