No menu items!
Pondělí, 7 října, 2024
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
Home Z metropole Doprava „Všechny dělníky máš na Barranďáku,“ natřeli kritici Scheinherra kvůli díře na mostě

„Všechny dělníky máš na Barranďáku,“ natřeli kritici Scheinherra kvůli díře na mostě

0
„Všechny dělníky máš na Barranďáku,“ natřeli kritici Scheinherra kvůli díře na mostě

„Praha není schopna rychle opravit deset rozházených kostek, tisíce řidičů nechává u Štvanice v kolonách.“ Takhle zní titulek článku serveru Novinky.cz. Ve svém textu popisuje komplikace na Hlávkově mostu. Titulek přitáhl velkou pozornost. „To je tak, když pošleš všechny svoje lidi makat na Barranďák,“ i to zní v diskuzích na FB. Jak to vlastně je?

Byli jsme na místě a od pracovníků zjistili, že deště přinesly možná docela průšvih. Na jednom místě se do mostu přes kostky dostala voda. Ta zřejmě zatekla do děr a možná se rozlila po celé mostovce. „Teď zjišťujeme, jestli je to problém lokální nebo voda zatekla dál. Ten most se měl opravovat před 17 lety,“ řekl nám přímo na mostě jeden pracovník, který s dalším prohlížel díru. Náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr se vyjádřil na svém facebooku.

Co přesně se stalo?
Na mostě vznikla vanová propadlina. Kvůli intenzivnímu dešti byly kostky na vodě. Za vinu to má špatné odvodnění mostu, o kterém se ví díky přesné diagnostice před dvěma lety.

Dalo se to opravit hned?
Podle náměstka pro dopravu Adama Scheinherra nedalo. „Pokud bychom to hned zadláždili, nový povrch by nevydržel ani 24 hodin. Museli jsme počkat, až přestane pršet, provrtat díru do uliční vpusti a dostat vodu pryč jinou cestou než odvodněním mostu,“ píše na svém FB Scheinherr.

Dalo se tomu předejít?
Nedalo. Na vině není špatně opravený nový povrch, díky kterému už Hlávkův most nepřipomíná tankodrom, ale stoleté špatné odvodnění. S ním se dá něco udělat až při generální rekonstrukci, kterou Praha připravuje.

Co s dopravou?
„Okamžitě jsme začali řešit svedení aut na koleje, ať se dá jezdit ve dvou pruzích. Museli jsme kvůli tomu přenastavit signalizace a dočasně zrušit tramvajovou zastávku. V těchto chvílích se už jezdí dvěma pruhy a kolony nejsou,“ tvrdí Scheinherr. My jsme si jeho slova ověřili.

Bude se to teď propadat s každým deštěm?
Nebude. Nyní se musí vybourat část betonové desky a následně dělníci využijí speciální plastobeton na drenáž, díky kterému se toto místo odvodní.

„Za komplikace se řidičkám a řidičům omlouvám. Udělali jsme vše pro to, aby se situace co nejrychleji vyřešila. Bohužel věci často nejsou tak jednoduché, obzvláště u 100 let staré konstrukce, jak se může na první pohled zdát. A těchto „pár kostek“ svědčí hlavně o tom, že se o mosty v Praze nikdy nikdo pořádně nestaral,“ píše na závěr Scheinherr.

-mag-