reklama top
prahazijehudbou 728x90

Nad ulicí Bělehradskou Praha postaví novou lávku. Bude dlouhá 45 metrů, široká 4 metry a propojí ulice Wenzigova a U Zvonařky, na které teď z každé stany navazují dvě krásná schodiště. „Takže už žádný tělocvik s přenášením kočárků nebo složité objíždění na vozíku. Bude pohodlná pro všechny bez rozdílu. Rodiče a vozíčkáři konečně získají možnost bezpečného překročení rušné Bělehradské při své cestě městem,“ říká náměstek pro pražskou dopravu Adam Scheinherr.

Přímo nad Bělehradskou ulicí na Vinohradech nechá Praha postavit novou lávku pro pěší a cyklisty. Propojí ulice Wenzigova a U Zvonařky, na které v současné době navazují dvě monumentální schodiště. Projekt je ve fázi projednávání hotového konceptu dokumentace pro územní rozhodnutí u dotčených orgánů. Pokud vše půjde hladce, stavba by mohla začít ve druhé polovině příštího roku a bude trvat přibližně jeden rok. Lávka bude dlouhá 45 metrů a široká 4 metry s volnou šířkou mezi zábradlími 3 metry.  Odhadovaná cena včetně opravy přilehlého schodiště je 30 milionů Kč bez DPH.

Lávka zlepší pro pěší cestu mezi Novým Městem a Vinohrady
„Lávka nad ulicí Bělehradská spojující ulice Wenzigova a U Zvonařky chodcům a cyklistům doplní přímou vazbu mimo rušné komunikace z Nového Města přes Vinohrady až na Prahu 4 po Nuselském mostě. Bude samozřejmě dostupná pro všechny bez rozdílů a rodiče s kočárky a vozíčkáři získají úplně novou pohodlnou možnost bezpečného překročení rušné ulice Bělehradská při své cestě městem. Při výběru podoby lávky jsme mysleli na to, aby architektonicky hrála s krásnými schodišti a její konstrukce do nich co nejméně zasahovala a spíš je esteticky doplňovala,“ řekl náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu Adam Scheinherr.

„O novou lávku pro pěší a cyklisty usiluje městská části Praha 2 již několik volebních období. Tato lávka zásadním způsobem zlepší propojení Nového Města a Vinohrad a naváže na světelnou křižovatku Wenzigova a Legerova. Jsem rád, že se v tomto ohledu konečně blýská na lepší časy a přání našich občanů bude vyslyšeno. Vybudováním lávky se tak otevře prostor pro nový cyklokoridor směřující z Vinohrad k Vltavě či do Nuslí. Počítá s ní i schválený cyklogenerel městské části Praha 2,“ dodal místostarosta Prahy 2 Jan Korseska.

Jak bude lávka v poloopuštěné části města vypadat?
Bělehradská působí prázdným dojmem. Lidé na procházce nemají důvod touto ulicí jít. To by nová lávka mohla změnit. Její výsledná podoba se vybírala z desítky návrhů, které posuzoval Národní památkový ústav. Vítěz je v souladu s chráněným památkovým územím. Podoba lávky bude architektonicky zapadat do svého okolí a pracuje s podobou schodišť po svých stranách. Schodiště citlivě doplňuje a dotýká se jich díky své konstrukci co nejméně. Hlavním viditelným prvkem mostu je dvojice vzájemně protnutých spodních oblouků lávky, které se kříží v ose ulice Bělehradská nad tramvajovou tratí. Stavba lávky se nachází v prostoru vyhrazeném v územním plánu pro přemostění ulice Bělehradská a je v souladu s územním plánem hl. m. Prahy.

Praha a lávky a mosty

  • Město loni dokončilo stavbu Trojské lávky.
  • Do konce příštího roku chce postavit lávku HolKa, která propojí hustě obydlené čtvrti Holešovic a Karlína s ostrovem Štvanice.
  • Připravuje stavbu Dvoreckého mostu.
  • Začala opravovat Barrandovský most.
  • Hledá zhotovitele rekonstrukce Libeňského mostu.


reklama bottom
primestske letni tabory vystaviste 728x90