reklama top
prahazijehudbou 728x90

Stovky reklamních vitrín, které měly být nejpozději na konci března tohoto roku odstraněny, stále hyzdí a překážejí v ulicích Prahy. Aktivisté z iniciativy Přidej se a strhni to na tento fakt upozornili happeningem, během kterého LCD obrazovky v ulici Na Příkopech v Pražské památkové rezervaci, zapsané na seznamu světového dědictví UNESCO, opentlili výstražnou páskou a cedulí “NELEGÁLNÍ STAVBA”.


Podle Dohody o exitu podepsané v roce 2021 mezi hlavním městem Prahou a společností JCDecaux, Městský mobiliář, spol. s r.o. měla reklamní společnost vitríny na své náklady demontovat nejpozději do 31. 3. 2023. Pokud by z nějakého důvodu k odstranění nedošlo, nesměla na ně firma umisťovat reklamu. Podle dostupných informací dosud v ulicích města zůstává 477 reklamních prvků, na kterých navíc v rozporu s Dohodou stále běží komerční reklama.

Jak potvrdily stavební úřady jednotlivých městských částí, reklamní zařízení již několik let nemají platná povolení pro stavbu a jedná se tak o nelegální stavby na pozemcích, jejichž majitelem je samo hlavní město. Podle posledních zpráv se schyluje k odstranění vitrín z historického centra, u těch mimo centrum se ovšem jedná o možném odkupu ze strany města.

Zdeněk Jahn z iniciativy Přidej se a strhni to k tomu říká: “Namísto aby provozovatel hradil odstranění, dostane naopak zaplaceno. Vyzýváme vedení Prahy k bezodkladnému zajištění naplnění Dohody z roku 2021 s cílem zbavit město všech nelegálních a obtěžujících reklamních zařízení. Obyvatele i návštěvníky Prahy prosíme o podporu naší snahy zasláním žádosti primátorovi hlavního města Bohuslav Svoboda, primátor hl. m. Prahy nebo na adresu: Bohuslav.Svoboda@praha.eu.

Nejsmutnější je, že na těchto vitrínách inzeruje sama Praha a její příspěvkové organizace. Městská část Prahy 7 už koncem června schválila odpor k nápadu hlavního města, že si Praha veškerý zbývající městský mobiliář, tedy 477 kusů odkoupí. Všechny měly na základě ukončení smlouvy mezi firmou JCDecaux odstraněny do konce března tohoto roku. Ovšem dodnes některé z nich nesou reklamy, z nichž firma inkasuje peníze.

Iniciativa Přidej se a strhni to se podivuje nad tím, proč město na toto přistupuje. Tedy z jakého titulu JCD cokoliv požaduje – v roce 2021 byla podepsána Dohoda, kterou porušila hned v několika bodech. Tady najdete SEZNAM vitrín s daty, kdy měly být odstraněny.

-mag-

reklama bottom
primestske letni tabory vystaviste 728x90