reklama top

Češi mají nejraději modrou barvu očí. Zelené jsou v žebříčku až třetí.

Modrá barva symbolizuje něhu, věrnost a oddanost. Je také znakem mládí, zdraví a plodnosti. Možná právě proto ji v průzkumu zvolili Češi jako nejvíce sexy barvu očí u svého potenciálního partnera. Na druhém místě se umístily hnědé oči, na třetím zelené. Průzkum zároveň odhalil, že téměř 30 % lidí není spokojeno s barvou svých očí a touží po změně. Řešení je přitom jednodušší, než by se zdálo – barevné kontaktní čočky.

Genetický omyl
Modré oči jsou vlastně genetickým omylem. Vznikly asi před 6 000 – 10 000 lety mutací genu, který
nejvýznamněji ovlivňuje právě barvu očí. Více o tom píše například Masarykova univerzita. Nejvíce modrookých lidí žije v Estonsku – až 99 % populace se zde pyšní modrým pohledem. Lidé s modrýma očima jsou prý věrní, pravdomluvní a inspirativní, umí být ale i chladní, manipulující a přehnaně starostliví.

Geneticky dominantní je hnědá barva, proto je na světě naprostá většina lidí právě s hnědýma očima.
Hnědoocí lidé jsou optimističtí a kreativní. Bývají nezávislí a spolehliví, zároveň ale dokážou být plaší
a náladoví. Pouhá dvě procenta lidí na světě mají zelené oči. Lidé se zelenýma očima jsou většinou považováni za atraktivní. Zároveň jsou to lidé plní protikladů. Umí být opatrní, ale i riskovat, umí uklidňovat, ale i děsit.

Po jiné barvě touží skoro třetina Čechů
29,8 % dotazovaných v průzkumu uvedlo, že by rádo změnilo barvu svých očí. Nespokojení Češi
nejčastěji touží po zelených očích, dále po modrých a na třetím místě po hnědých očích. Způsobů, jak
změnit barvu svých očí je několik, od těch složitějších, jako je například laserová operace, až po ty
jednodušší. Dočasným, ale rychlým a bezbolestným řešením, jsou barevné kontaktní čočky. Trendem
poslední doby jsou přirozeně vypadající kontaktní čočky. Například čočky TopVue Color. Jsou jednodenní, takže nepotřebujete žádné roztoky či pouzdra. Mají UV filtr a k dispozici jsou v dioptrické i nedioptrické variantě.

Oční kontakt je důležitý
Průzkum rovněž ukázal, že oční kontakt hraje zásadní roli pro 97,5 % respondentů. A není divu – oči
druhého nám často napoví, zda můžeme svému protějšku věřit, jestli ho zajímáme, zda nás
při hovoru poslouchá, nebo ho nudíme. Oči mohou prozradit i emoce, to jak se zrovna cítíme, co
prožíváme. A zřejmě každý z nás už někdy zažil situaci, kdy nás někdo doslova „hypnotizoval“ svým
upřeným pohledem, aby upoutal naši pozornost.

-red-

reklama bottom