reklama top
prahazijehudbou 728x90

Svět se ještě více přiblížil k válečnému konfliktu. Může ohrozit lidské životy i majetek. Jak se však na válku dívají pojišťovny?

Není tajemstvím, že pojišťovny uplatňují výluky. Tedy, v pojistných podmínkách vyjmenovávají situace, při kterých by bylo plnění pojišťovny zamítnuto. Má se za to, že mezi takové výluky patří i různé extrémní situace jako jsou škody vzniklé následkem válek, vzpoury, povstání, stávek, terorismu, zásahu státní moci nebo působením jaderné energie.

Válka a pojištění osob
Tady máte pojistné podmínky pojišťoven, u kterých si můžete pojistit například úraz, pracovní neschopnost, invaliditu či smrt. Většina pojišťovacích institucí uplatňuje výluku na pojistné události, které přímo či nepřímo souvisejí s válečnou událostí. Přístup pojišťoven však není jednotný. Některé pojišťovny rozlišují tzv. aktivní účast na válce (platí zejména pro vojáky), kdy výluku uplatňují, a tzv. pasivní účast (platí pro běžné obyvatelstvo), kdy výluku naopak neuplatňují.

Válka a pojištění majetku
Na rozdíl od pojištění osob nebylo nalezeno žádné pojištění majetku (pojištění nemovitosti a domácnosti, pojištění auta), které by neuplatňovalo výluku na poškození majetku v souvislosti s válkou. Pojišťovny jsou dokonce ještě přísnější a vylučují i méně extrémní situace. Neplní nejen při válce, ale ani za škodu následkem hromadných nepokojů, zásahem státní moci nebo veřejné správy.

Pojištění a ostatní extrémní situace
Rozdíly mezi pojišťovnami najdeme nejen ve vztahu k válečným událostem, ale i v podobně vážných situacích jako je působení jaderného záření, při chemické a biologické kontaminaci, při povstáních, nepokojích, vzpourách a podobně. To, zda pojišťovna plní či neplní v těchto situacích, není klíčový parametr pro porovnání pojistných produktů. Jistě to však ukazuje na důležitost čtení pojistných podmínek před sjednáním smlouvy s pojišťovnou. Pojištění se mezi sebou různí mnohem více než ostatní finanční produkty a má smysl ho porovnávat.

Zroj: Dušan Šídlo (Akademiepojištění.cz) a Daniel Šafrán (EUCS Analytics)

reklama bottom
primestske letni tabory vystaviste 728x90