reklama top
prahazijehudbou 728x90

„Nejlevnější nálevna v Evropě“. Takovou značku si vysloužila Praha v dobách zlatého turismu, který město zažilo v letech 2017-2019. Aby se problém s opilými turisty do centra nevrátil, rozjíždí se speciální kampaň.

Prague City Tourism (PCT) spouští od 1. července marketingové kampaně, které podpoří příjezdový i domácí cestovní ruch a současně budou informovat návštěvníky o pravidlech a kultuře chování v metropoli. Vedle digitální zahraniční kampaně #stayinprague, která již funguje a láká kultivované cestovatele ze zahraničí do Prahy, spustí PCT na začátku července kampaň #vprazejakodoma. Letos se nejedná o benefitní program, ale přináší motivační balíčky pro delší pobyty českých turistů. Spolu s městskou částí Praha 1 společnost zahájí také osvětovou kampaň Enjoy Respect Prague.

Značka #vprazejakoma zůstává i nadále hlavní značkou na podporu domácího cestovního ruchu v metropoli a v létě bude podpořena i silným marketingem. Tento rok se nicméně již nejedná o benefitní program, jako tomu bylo předchozí dvě sezóny, kdy se město snažilo o restart cestovního ruchu po covidové pandemii. PCT prostřednictvím #vprazejakodoma představuje domácím turistům zajímavé balíčky, díky kterým by si mohli pobyt v hlavním městě prodloužit.

Praha chce přilákat více turistů z Česka
„Cestovní ruch v Praze se po covidovém útlumu postupně vzpamatovává, letos se proto společně s Prague City Tourism a Prahou 1 zaměřujeme na informování návštěvníků, aby se chovali ohleduplně a s respektem k městu i místním. Součástí kampaně Enjoy Respect Prague jsou také užitečné rady a tipy na neobyčejně zajímavá místa bez davů lidí nebo kam si zajít na dobré jídlo,“ říká radní hl. m. Prahy pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková.

„Snažíme se systematicky podporovat domácí cestovní ruch, který je pro nás nesmírně důležitý. Tento rok budeme domácí turisty lákat prostřednictvím spotů a digitální reklamy zejména na motivační balíčky, kdy například mohou získat zvýhodněné vstupné na pražské věže v kombinaci s jízdou historickou tramvajovou linkou číslo 42 a podobně,“ vysvětluje členka představenstva Prague City Tourism Jana Adamcová a zároveň dodává: „To, že se nám daří motivovat Čechy přijet do metropole, dokládají i čísla z loňského léta, kdy Prahu navštívilo o 40 procent více domácích hostů, než tomu bylo před pandemií.“

Vedle podpory domácího cestovní ruchu Prague City Tourism ve spolupráci s městem a městskou částí Praha 1 připravila pro tento rok kampaň Enjoy Respect Prague, kterou chce informovat přijíždějící turisty vkusnou formou o tom, že zejména v historickém centru platí jasná pravidla, která je třeba dodržovat zejména s ohledem na rezidenty. Kampaň navazuje na iniciativu Světové organizace cestovního ruchu (UNWTO), která podporuje udržitelný cestovní ruch.

Slow turismus proti agresivnímu chování
Součástí kampaně je i webová stránka s desaterem doporučení k pobytu v hlavním městě a zároveň propagující myšlenku slow turismu. V desateru se hovoří například o využívání pouze licencovaných průvodců, respektu k historickým památkám, dodržování nočního klidu v ulicích nebo třeba o využívání vyznačených parkovišť pro sdílená kola, skútry či koloběžky. Kampaň je plánována od 1. července také formou billboardů v prostorách Letiště Praha a venkovní inzerce v památkové rezervaci.

„Praha 1 se dlouhodobě potýká s negativními dopady příjezdové turistiky od krátkodobého ubytování v bytech přes agresivní rušení nočního klidu až po komplikace spojené s různými dopravními prostředky pro turisty, které se do historického centra rozhodně nehodí. Minulé léto jsme proto odstartovali osvětovou kampaň s názvem Enjoy & Respect, intenzivně komunikujeme s podnikateli v cestovním ruchu, zpřísňujeme kontroly, velký kus práce odvedl náš Výbor proti vylidňování centra, městská policie zřídila pro naše občany speciální telefonní linku „Volejte Opletalku“ a nově také ustavila speciální týmy pro dohled v nočních ulicích,“ doplňuje starosta Prahy 1 Petr Hejma a zároveň dodává: „Vítáme proto kampaň Prague City Tourism, jež by podle mě mohla přispět ke zkvalitnění skladby přijíždějících turistů a k postupnému zklidnění našich ulic.“

Třetí kampaní je zahraniční digitální kampaň Stay in Prague, kterou společnost realizuje se zapojením Letiště Praha a agentury CzechTourism. Prague City Tourism v ní cílí na evropský trh a na skupiny lidí, které zajímá zejména kvalitní gastronomie, památky, historie nebo kulturní akce. Letiště Praha pak cílí na trh USA a CzechTourism na Blízký východ. Tato koordinace je součástí projektu Touchpoint.

Ilegální podnikání pub crawls a kopulace s památníkem letců RAF
Kampaně V Praze jako doma a Enjoy Respect Prague jsou naplánovány až do konce roku, kampaň Stay in Prague je plánována do konce září. Udržitelný domácí a příjezdový cestovní ruch má navíc podpořit i nedávno představená městská turistická karta Prague Visitor Pass, v níž je zahrnuta městská hromadná doprava, vstupy na turisticky zajímavá místa nebo třeba skupinové komentované vycházky s oficiálními licencovanými průvodci.

Připomeňme, že v roce 2019 na magistrát nastoupil noční starosta. Ten se tehdy snažil nerepresivní formou domluvit s bary a kluby, aby své hosty krotily. Bez úspěchu. Některé podniky také na svých dveřích upozorňovaly, že nepodporují službu pub crawls. Jedná se o ilegální byznys, kdy agentury vodí za úplaty turisty po barech. Ti po cestě z podniku do podniku hlučí po ulicích a obtěžují místní. Problematika takového podnikání došla tak daleko, že si agentury otevřely vlastní podniky a spolupracují s dalšími, kterým tento byznys přináší dost peněz.

Mezi místními lidmi koluje informace, že jeden průvodce služby pub crawls si za jednu noční směnu vydělá 50 tisíc korun. Samozřejmě nezdaněných. Do něj se zapojují i lidé, kteří jsou s tímto byznysem známí. Například agentura, která cizince tahá po památkách a ukazuje jim, jak se dá vylézt na sochy a fotit se s nimi. Známý byl případ, kdy se turisté fotili při představování kopulace s okřídleným lvem na Klárově, což je památník československým letcům RAF. V článku Pražský památník letců se stal terčem turistů. ‚Opilí idioti,‘ zlobí se potomci českých válečných hrdinů o tom například psal server iLidovky.cz

-mag-

reklama bottom
primestske letni tabory vystaviste 728x90