reklama top
prahazijehudbou 728x90

Práce. Potvrzeno. Češi jsou konzervativní. Práce, kvůli které by se museli stěhovat, je nezajímá. Přitom podle průzkumu agentury STEM/MARK 71 % uvažovalo, že zaměstnání změní. Třetina z nich by chtělo nástupní plat 40 tisíc korun.

Výsledky průzkumu souvisí s dlouhodobě nejnižší českou nezaměstnaností v rámci Evropské unie, kdy firmy musí soupeřit o zaměstnance. Ty u nás nejvíce motivuje celková atmosféra na pracovišti, náplň práce a hlavně výše mzdy, kvůli které zvažuje 28 % dotázaných stěhování v rámci republiky a 18 % respondentů do zahraničí.

Důležitá je taky atmoška
Že rozhodování o změně zaměstnání ovlivňuje také firemní kultura a atmosféra potvrzuje i Miloš Nejezchleb, ředitel divize lidských zdrojů ze společnosti Home Credit ČR: „Volná místa průběžně máme, ale daří se nám je rychle obsazovat, takže jejich počet je aktuálně nižší, než tomu bývalo v předchozích obdobích. Je to pro mě potvrzení, že Home Credit patří mezi atraktivní zaměstnavatele, a že se nám péče
o zaměstnance vyplácí.”

Užitečnou informací pro HR oddělení jednotlivých firem může být i fakt, že 71 % dotázaných se v uplynulém roce dívalo na nabídky práce přes zavedené HR weby. Nicméně pracovní pohovor loni absolvovalo pouze 28 % respondentů. Jinými slovy Češi změnu zvažují, ale pravděpodobně jim pro ni chybí více odvahy.

„Vzhledem k široké škále pozic musíme přizpůsobovat strategie při hledání nových kolegů. Asi nikoho nepřekvapí, že nejsložitěji se hledají kolegové do IT, ale i tady zaznamenáváme změny k lepšímu. U uchazečů o administrativní pozice nám zase často velmi pomáhají i doporučení stávajících zaměstnanců,” vysvětluje Miloš Nejezchleb.

Třetina Čechů bude letos žádat vyšší plat
Pokud by dnes Češi nastupovali do nové práce, nejčastěji by si řekli o nástupní plat ve výši 30–40 tisíc Kč. O změně práce kvůli vyššímu výdělku uvažovalo posledních 12 měsíců 45 % dotázaných. O zvýšení příjmu bude letos žádat 28 % Čechů, dalším 12 % dotázaných se navyšuje automaticky.

Po práci večírky a oslavy
Polovina respondentů uvedla, že jejich zaměstnavatel každoročně pořádá vánoční večírek, 34 % má navíc i další menší oslavy v průběhu roku a 22 % dotázaných se účastní také pravidelných teambuildingů. Z průzkumu také vyplynulo, že až 79 % zaměstnavatelů nenabízí svým
zaměstnancům možnost dalšího vzdělávání, ať už se jedná o jazykové kurzy, ale ani žádné další kurzy a školení. „Sportovní a rodinný den a také vánoční večírek jsou u nás samozřejmostí. Pořádáme i kvartální oslavy a organizujeme menší charitativní akce. Zaměstnanci tak u nás mají během roku spousty možností, jak se s kolegy poznat i mimo pracovní proces, což je pro nás i pro ně důležité. Potvrzuje nám to vždy i jejich velmi vysoká účast,” vysvětluje Miloš Nejezchleb z Home Creditu.

Průzkum pro společnost Home Credit zajišťovala agentura STEM/MARK, sběr dat probíhal od 26. 10. do 2023 formou online dotazování mezi 507 respondenty ve věku 18 až 64 let.

-red-

reklama bottom
primestske letni tabory vystaviste 728x90