reklama top
prahazijehudbou 728x90

V listopadu loňského roku bylo na Florenci otevřeno první městské cyklodepo určené pro rozvoz zásilek po centru města na nákladních elektrokolech. Teď se dostalo mezi nejlepší evropské projekty Eurocities Awards 2021 v kategorii Zero pollution. Praha v návaznosti na úspěšnost depa chystá další na Andělu, jehož provoz bude zahájen toto září.

Z cyklodepa na Florenci, které funguje od listopadu loňského roku, rozvezli kurýři přes 50 000 zásilek a najezdili více než 23 000 kilometrů. Praha se tak rozhodla pilotní projekt podpořit i nadále. Nově k němu přibude cyklodepo na Smíchově, které umožní firmám soustředit se primárně na Prahu 5 a okolí.

„Naše dosavadní zkušenost v Praze ukazuje, že mikrodepa v centru měst přispívají k zefektivnění logistiky, aby zboží dorazilo vždy z co nejkratší vzdálenosti. Jinými slovy čím více dep budeme mít, tím lépe bude celý systém fungovat. Na obou depech spolupracujeme s největšími logistickými hráči na trhu, kteří v tomto projektu stejně jako hlavní město vidí obrovský potenciál a uvědomují si, že efektivní logistika je základem zdravého města. Zapadá to do celkové vize dopravy v centru, kdy se mu snažíme ulevovat od emisí, hluku a tranzitní dopravy. Rozhýbali jsme sněhovou kouli moderní logistiky v Praze a spolupráci budeme nadále prohlubovat,“ komentuje Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.

Udržitelnost projektu oceňuje evropská soutěž Eurocities Awards 2021, kde se cyklodepo na Florenci dostalo mezi tři nejlepší projekty v kategorii Zero pollution. O prvenství bojuje s projekty De Energiecentrale z belgického Ghentu a Recyclerie des moulins z francouzského Nice. V říjnu tohoto roku pak bude vyhlášen vítěz soutěže.

Praha se rozhodla ještě letos zprovoznit nové cyklodepo na Smíchově, jehož centrální lokalita je dobře dostupná pro dodávky, které zde budou překládat zboží. Nové depo se totiž nachází přímo pod Městským okruhem. Kurýři tak mohou obsloužit i druhý břeh řeky.

„Pro Prahu je využívání nákladních elektrokol obrovským krokem k udržitelnému městu. Těší mě, že můžeme jít příkladem i dalším evropským metropolím v ekologickém zásobování města. Další oblastí s potenciálem pro udržitelnou dopravu a životní prostředí je také nákladní železniční doprava, a proto se plány města zaměřují i tímto směrem,“ dodává Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy.

Server prahazdarma.cz bude nový nápad sledovat. Zůstává totiž problematická cesta kurýrů do dolní části Smíchova. Cesty vedou z depa přes Radlickou a Na Knížecí nebo přes vytíženou křižovatku u Anděla, jednosměrnou ulicí Kartouzská nebo Plzeňskou a dál po Holečkově ulici dolů ke Kinským.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:
Město se inspiruje cizinou. Rozjela cyklodepo pro kurýry na kolech

-jah-

reklama bottom
primestske letni tabory vystaviste 728x90