reklama top

Respekt – to je hlavní motto vizuální kampaně Prahy 1, nazvané „Enjoy & Respect“, kterou centrální městská část postupně odstartovala v průběhu tohoto léta.

„Touto kampaní se snažíme návštěvníky pozitivně motivovat, aby si užívali pohostinnost a krásy Prahy 1, ale aby zároveň respektovali soukromí a klid místních občanů,“ vysvětlil starosta první městské části Petr Hejma.

Kampaň zatím obsahuje velké informační plakáty, které se během léta objevily v ulicích centra, dále speciální web www.enjoyandrespect.com a instagramový hashtag #enjoyrespectprague.

Praha 1 zároveň oslovila radnice některých evropských metropolí, jako jsou například Berlín, Amsterdam, Glasgow, Londýn či Barcelona, i velké evropské zpravodajské portály s žádostí o podporu při šíření této osvětové kampaně. Do projektu se chce zapojit i Dopravní podnik hl. m. Prahy, který by poskytl reklamní plochy v autobusových linkách na Letiště Václava Havla. V nejbližších dnech se letáčky objeví i na dalších plochách včetně veřejných toalet.

„Domluvili jsme se rovněž na spolupráci a koordinaci se společností Prague City Tourism, což – jak pevně věřím – posune naši kampaň o další kus dopředu a pomůže ke kultivaci turistického ruchu jak v Praze 1, tak v celém hlavním městě,“ uvedl starosta Prahy 1.

Podobné cedule stávaly v centru města v dobách zlatého turismu. Třeba v Dlouhé, která se v noci proměňovala v jeden velký mejdan plný opilých turistů. K němu přispívaly například non stop večerky, kde se dal koupit alkohol a ilegální služba pub crawl. Ta nabízela turistům lačných po levném pivu „procházky“ z baru do baru, což v ulicích znamenalo davy uřvaných opilých lidí. O tom, jak to v pražském nočním centru vypadalo, psal v říjnu 2019 také deník Metro ve své reportáži Uplynulá sezona byla v centru peklo. Praha plánuje změnit svou image „nálevny pro cizince“. Tehdy také na magistrátu vznikla nová funkce nočního starosty, který ale s příchodem covidu v lednu 2021 skončil. To, že se turismus znova rozjíždí není vidět jen díky novým cedulím v centru města, ale také návratu jevů, které většina Pražanů dlouhodobě kritizovala – pseudoveteránů, deštníkářů, kteří překážejí u památek a nabízejí pod hlavičkou charity komerční výlety autobusem po centru nebo již výše zmiňované služby pub crawl.

-mag-

reklama bottom