reklama top
prahazijehudbou 728x90

Praha raketově poroste. Jen v brownfieldech se staví byty pro statisíce nových obyvatel. Do Prahy se na počet lidí přistěhuje v podstatě jedna celá Ostrava. Nemluvě o dalších statisících, co do hlavního města jezdí každý den za prací. Praha udělala první krok k výstavbě metra linky O.

Ulice nejsou nafukovací a další obrovský počet aut nebo třeba autobusů se do nich nevejde. “Když nezačneme včas řešit radikální posílení veřejné dopravy pod zemí, pražské ulice se zahltí a Praha se zadusí. Z dopravních modelů TSK Praha víme, že hlavní město potřebuje okružní trasu metra, linku O,” píše na svém FB Adam Scheinherr. Dnes město schválilo vytvoření pracovní skupiny, která připraví zadání pro studii proveditelnosti k nové trase pražského metra.

Proto se dnes vedení města dohodlo na tom, že případnou výstavbu nové linky pražského metra bude mít na starosti magistrátní pracovní skupina. Členy budou politici, dopravní odborníci, urbanisté, sociologové, ekonomové či zástupci městských firem.

Praha musí zjistit v rozsáhlé a důkladné studii proveditelnosti odpovědi na otázky, kudy přesně metro O povede, kde budou jednotlivé stanice, kolik jich bude, jak dlouhá budou nástupiště, jaké vlaky tam budou jezdit i kolik to bude stát. Pracovní skupina bude složená z expertů napříč obory, a to nejen na dopravu a územní rozvoj, ale také ekonomové, urbanisté, architekti, sociologové nebo sociální geografové.

Nová linka O by měla vést z Nádraží Podbaba přes Dejvice, Smíchov, Dvorce, Budějovickou, Vršovice, Žižkov, Vysočany, Čakovice a poté v druhé fázi severně zpět do Podbaby. Podle prvotního návrhu by měřila asi 36 kilometrů a bylo by na ní 23 stanic. Okružní linka se v plánech výstavby metra objevila již v 80. letech minulého století.

reklama bottom
primestske letni tabory vystaviste 728x90