reklama top

Další nelegálně umístěné billboardy na pozemcích města. Rozmístěné reklamní plochy nemají žádné povolení ani nájemní smlouvu. Nelegální plochy, díky kterým si vyčůrané firmy přijdou na statisíce měsíčně, budou z městských pozemků mizet.

Pražský magistrát nechal tento týden odstranit další nelegálně umístěné billboardy, které se v minulých měsících opakovaně objevily na městských pozemcích. Rozmístěné reklamní plochy nemají žádné povolení ani nájemní smlouvu a často představují riziko jak pro občany, tak i pro jejich majetek. Městská společnost Technologie hlavního města Prahy (THMP), která odstranění neoprávněně instalovaných nosičů venkovní reklamy pro Prahu zajišťuje, jich tento měsíc odstraní rovných třináct.

Dopravní nehoda kvůli billboardu?

„Dnes demontujeme reklamní plochy na Radlické ulici. Nejenže jsou umístěné nelegálně, často nemají ani bezpečné ukotvení, takže by mohly někoho zranit nebo způsobit škody na majetku. Proto jsme se rozhodli na nic nečekat a odstranit je co nejdříve,“ vysvětlil rozhodnutí města radní Jan Chabr a dodal, že není výjimkou, že se plochy nacházejí i velmi blízko rychlostní silnice, což by mohlo mít v případě dopravní nehody fatální následky.

Nelegální billboardy odstraňují dvě posádky zaměstnanců THMP s nákladním autem s hydraulickou rukou a montážní plošinou. „Tento měsíc jsme už demontovali reklamní nosiče v Kunraticích, Zličíně a v Letňanech, dnes nás čeká několik ploch v Radlicích. Bohužel se někdy stává, že se zanedlouho po odstranění na místě objeví nosiče nové. To jsme naposledy řešili u Kunratického lesa,“ popsal místopředseda představenstva THMP Tomáš Novotný.

Město půjde po černé reklamě tvrději
Informace o nelegálně umístěných billboardech město nejčastěji získává od jednotlivých městských částí, kde se nachází, od občanů, případně na základě pravidelných kontrol.

Podle Chabra odstraněné venkovní poutače poputují do skladu společnosti THMP, kde si počkají, až se o ně přihlásí jejich majitelé. „Před jejich vrácením budeme samozřejmě po majiteli požadovat náhradu bezdůvodného obohacení za neoprávněné užívání městských pozemků a vzhledem k tomu, že jsme k tomuto postupu přistoupili ve veřejném zájmu, i úhradu nákladů za odstranění a následné umístění ve skladech vlastněných hlavním městem,“ upozornil.
Loni v září Praha odstranila dvaadvacet billboardů, které se nelegálně nacházely na městských pozemcích, především v okrajových městských částech. V řešení problému s nelegální reklamou hodlá město pokračovat i nadále.

Problém – z firmy na firmu

S provozovateli ilegálních reklamních ploch je velký problém. Magistrát popisuje, jak náročné je zjistit jejich vlastníka a přinutit ho, aby svou ilegální činnost zastavil. Příkladem může být třeba boj města s ilegální reklamní plochou u Nuselského mostu. Tam nešlo sice o plochy na městském pozemku, ale majitel domu tam porušoval vyhlášku o památkové zóně, když provozoval na fasádě obří billboard a na střeše měl rozměrný LED panel. Úřady totiž mají problém vlastníka reklamy najít. Ti se totiž v průběhu času neustále střídají a úřady nevědí, s kým jednat. „Vyplatí se jim to. Roční příjmy z ilegálních reklam jsou odhadovány na několik milionů,“ uvedla tehdy pro deník Metro Kristýna Drápalová z magistrátu, která městu pomáhá zbavit se nesmyslných reklam. Více v článku Černá reklama u Nuseláku dál sype miliony a hyzdí město.

-mag-

reklama bottom