reklama top
prahazijehudbou 728x90

Cestující už si zvykli na to, že když jedou po eskalátorech do metra, tak to pořádně fičí.
Největší průvan je ve stanicích s jedním výstupem, třeba na Kačerově, a nebo ve stanicích
s dlouhým tunelem.

Nejsilnější vítr, byl naměřen až 30 kilometrů k hodině. Největrnější stanice jsou podle serveru iDNES.cz
Černý Most, Zličín a Florenc.

Do tváří vítr buší také na stanici Vltavská. Pozadu ani nezůstává třeba Radlická. Tam se do vás vítr tak opírá, že skoro nemůžete udělat
krok.

Vítr do stanic metra a pak na eskalátory vhání přijíždějící soupravy metra. Jedná se o takzvaný pístový efekt.
Podle Dopravního podniku má vliv na vítr intervaly příjezdů souprav a také jejich rychlost v tunelech.
Navíc každá stanice je jiná, a i to hraje určitý vliv.

Takže se nemůžete divit, že třeba ve stanici Anděl se vítr často zvedá až po odjezdu jedné soupravy.
Příjezd té další z druhé strany nějakou dobu trvá, na refýžích je klid, přesto na eskalátorech fouká.
Zajímavý je také jev. Že se vítr zvedne „z ničeho nic“ – do stanice nevjíždí žádná souprava, vítr
se zvedne a pak zase utiší. Naše video by tak mohlo slavit velký úspěch mezi fanoušky záhad a mystérií,
kteří v každé hlouposti vidí paranormální jevy. Viz naše video.

Zajímavě se inženýři poprali s větrem na posledně postavených stanicích metra A.
Tam živlu brání speciální kapsy, kde se vítr může roztříštit.

reklama bottom
primestske letni tabory vystaviste 728x90