No menu items!
Sobota, 30 listopadu, 2024
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
Home Magazín Téma TÉMA: Víc aut do Nerudovky, víc aut na Betlémské náměstí. Místní jsou proti

TÉMA: Víc aut do Nerudovky, víc aut na Betlémské náměstí. Místní jsou proti

0
TÉMA: Víc aut do Nerudovky, víc aut na Betlémské náměstí. Místní jsou proti

Po kauze „Gotickej kruháč“ má centrum města další námět na debaty mezi radnicí a místními. Tentokrát v Nerudově ulici, kudy míří davy turistů na nejznámější památku v Česku. Široký chodník, který tu vznikl před několika lety zúžením parkovacích míst, tu zase není. Proč se Praha 1 vydává zcela jiným směrem než je trend v zahraničí?

„Rozšíření chodníku v tomto místě, které bylo realizováno předchozími vedeními radnice, pokládáme za velmi nešťastné. Kapacitně z hlediska pěšího provozu nebylo nutné a pro potřeby pietního aktu konaného jedenkrát za rok je úprava těžko zdůvodnitelná. Naopak znamenala velmi citelný úbytek parkovacích míst pro naše místní obyvatele, kteří dostatek parkovacích míst oprávněně považují za součást základní vybavenosti. A protože chceme, aby na Malé Strany – a nejen tam – stále bydleli naši obyvatelé, musíme se snažit jim k tomu také vytvářet podmínky. A jejich přání o navrácení možnosti parkování do tohoto místa bylo opakované a stále stejně silné,“ napsal tiskový mluvčí Prahy 1 Petr Bidlo.

Připomněl, že chodníkovou konstrukci nechala Praha 1 samozřejmě zesílit. Podle Bidla někomu může vytvoření, respektive znovunavrácení několika parkovacích míst, připadat jako nedůležitý krok. „Pro místní obyvatele jde ale o velmi důležitý moment, po kterém dlouhou dobu volali. Pomoci jim je pro nás důležité,“ doplňuje Bidlo.

Z diskuze na FB Praha číslo 1 ale jasně vyplynulo to, že tento krok je podle místních obyvatel nesmyslný. Proti jsou i sami obyvatelé jedné z nejkrásnějších ulic v centru Prahy. „Jsem z Nerudovky, parkování je tu veliký problém. Toto ale není řešení. Byť jsme za něj vděční, estetika je strašná,“ píše David Černík.

Připomíná, že v ulici parkují také hosté okolních hotelů nebo sdílená auta, na které se omezení parkování nevztahuje. „Nemají tady co dělat. Ještě před deseti lety tu několikrát každý den prošel strážník. Skvělé byly i parkovací karty za okny aut. Kromě parkování je v Nerudovce neuvěřitelný nárůst tranzitního průjezdu,“ stěžuje si místní obyvatel Černík.

Další se shodují na tom, že radnice sice chtěla vyjít vstříc lidem, ale zároveň nijak neomezila parkování hotelovým hostům a majitelům hotelů. A ačkoli je v Nerudovce zákaz vjezdu, není nutné, aby klienti hotelů tento zákaz nějak respektovali. Parkování 100 metrů od Hradu je přeci sexy.

Například Institut plánování a rozvoje města (IPR) také kritizuje to, že Praha nechala sklopit obrubník a nechá auta stát na pražské dlažbě. „Drahá vápencová mozaika není určena k podobné zátěži,“ píše IPR na svých sociálních sítích. „Když chcete, aby jedna z nejnavštěvovanějších ulic v republice vypadala lépe, ale rozmyslíte si to,“ píše ironicky v komentáři na Twitteru. Zatím není zcela jasné, proč Praha 1 jde jinou cestou než ostatní moderní velkoměsta, která své ulice naopak od dopravy zklidňuje.

Dalším případem může být tristní situace na Betlémském náměstí. Tam už auta parkují už ve třech řadách. Na chodníku se roztahuje místní restaurace. Podle místních je to jednoznačná okupace veřejného prostranství.