reklama top
prahazijehudbou 728x90

Praha 10 má novou grafickou identitu! Hnidopichové tvrdí, že se grafici nechali inspirovat známou sociální sítí. Desátá městská část se tak připojila k Praze 3, která svou grafickou identitu používá už čtyři roky. Proslavila se svým třemi čárkami.

Druhá největší městská část hlavního města se bude nově prezentovat pomocí profesionálně zpracované značky. Ta je součástí vizuální identity, která vznikla v rámci designérské soutěže pořádané organizací Czechdesign.

Lidé vtipkují a předpovídají soud s Muskem
Římská číslice X značící deset je hlavním prvkem nové vizuální identity Prahy 10. Tento výrazný prvek designéři ze studia MadLove aplikovali do jednoduchého a navíc odvážného vizuálního systému, který se propíše do komunikace městské části. Proč vlastně městské části nebo jednotlivá města mají zájem o grafickou identitu? Slibují si od ní lepší komunikaci. Obyvatelé rychleji poznají zprávu od množstvím reklamních či jiných sdělení. Na sociálních sítích lidé novou grafickou identitu komentují různě. Nejčastěji ale připomínají, že znak X je podobný logu sítě X, tedy bývalé značky Twitter. „Praha 10 může očekávat soudní proces s Elonem Muskem,“ napsal Lukáš Materna na FB stránce deníku Metro.

Nová grafická identita Prahy 10. VIZUALIZACE: MADLOVE

Městská část Praha 10 doposud ke své komunikaci využívala pouze městský znak, který ale historicky odkazoval pouze na čtvrť Vršovice. Postrádala ucelený a moderní vizuální systém, který by dobře fungoval i pro digitální řešení. Na pořádání designérské soutěže oslovila odbornou organizaci Czechdesign, která má již zkušenosti s organizací soutěží také pro další městské části jako Praha 3 nebo Praha 6.

Hlavním cílem soutěže bylo najít odvážnou identitu, která bude reflektovat různorodost městské části a podpoří hrdost u místních obyvatel. Zadání splnil nejlépe koncept od pražského studia MadLove.

„Naším záměrem bylo vytvořit profesionální, hrdou a seriózní identitu městské části, jakou ji člověk od úřadu očekává a chce, ale která zároveň dává prostor i pro svobodnou interpretaci, je pro občany lehce uchopitelná, lidská a přístupná. Nesoustředili jsme se jenom na vizuální prvky, ale také na sebevědomý jazyk, kterým městská část promlouvá ke svým občanům,“ doplňuje Pavel Mádl ze studia MadLove.

Tři čárky Prahy 3
Desátá městská část se zařadila mezi další česká města, která nechala svou novou grafickou identitu zpracovat. Například v české metropol ji má už Praha 3. I tam se zezačátku potýkala s nepochopením. Kontroverzním se identita stala kvůli diskuzím a také nesprávně uváděnou cenou. Mnozí si mysleli, že radnice Prahy 3 zaplatila za logo milion korun. Často se také mluvilo o „třech drápcích chaoticky rozházených na papíře“. Podle autorů ale právě velká diskuze celé věci jen nahrála.

Od ledna 2020 má svou grafickou identitu také Praha 3. VIZUALIZACE: Jakub Vaněk Studio

Hláška Še„tři“ přírodu zdomácněla na všech koších pro recyklovaný odpad na úřadě. Tři čárky za logem Prahy 3 vzaly na sebe v minulosti různou podobu – od skleniček na víno přes jehly na šití po očkovací injekce. Užití hravosti loga je takřka nekonečné, píše web Czechdesign v článku Kontroverzní logo Prahy 3 se osvědčilo. Jak fungovaly tři čárky během pandemického roku?

Hravost a diskuze. To byly také jedny z hlavních cílů nové vizuální identity, která v roce 2020 zvítězila mezi 81 návrhy v designérské soutěži organizované organizací CZECHDESIGN. „Vytvořit uvolněný, lidský a jednoduchý vizuální styl, aby si ho lidé osvojili a dál žil svým životem,“ zněla slova při počáteční prezentaci grafického dua Barbory Micajové a Jakuba Vaňka, autorů jednotné vizuální identity Prahy 3.

-an-

reklama bottom
primestske letni tabory vystaviste 728x90