Od loňska mají Pražané nízkopodlažní autobusy na všech městských linkách v Praze. Dnes můžeme odškrtnout další milník: do ulic vyjel dvanáctimetrový elektrobus Škoda E’CITY! Jezdí pod čísly 154, 213 a o víkendech taky na linkách 124. Dopravní podnik plánuje flotilu 14 takových elektrobusů do konce února. Město se chystá také na velký návrat trolejbusů.
Praha je koupila z 85% dotace z Evropské unie. „Nejsou to sice přímo trolejbusy, ale zatím jen elektrobusy. Dobíjejí se prostřednictvím pantografu vždy na konečné a pak musí urazit celou cestu na jeden zátah. Zatímco o pořízení pořízení elektromobilu lze vášnivě polemizovat, na elektrifikaci městské dopravy je vzácná shoda. Navíc tyhle elektrobusy jsou předvojem návratu skutečných trolejbusů do Prahy. Asi nejdále je příprava elektrifikace linky 140. Pro nás z Prahy 3 je důležitou skutečností, že se zvažuje elektrifikace linky 136. Na ní by pak byly použity tříčlánkové velkokapacitní trolejbusy,“ pochvaluje si elektrobusy starosta Prahy 3 Jiří Ptáček.
A Praha tímto nekončí. V následujících třech letech chce nakoupit dalších 100 elektrobusů. Město minulý týden v trase autobusové linky 140 zahájilo stavbu více než 11 kilometrů dlouhého trolejového vedení. V Praze se tak po 50 letech začala stavět trolejbusová linka. Poslední trolejbus zajel do garáží 16. října 1976. Město také bude brzy budeme znát i vítěze veřejné zakázky na velkokapacitní tříčlánkové trolejbusy určených pro linku 119 na Letiště Václava Havla.
„Mým cílem je, aby DPP byl vlajkovou lodí mezi dopravními podniky v České republice a využíval technologie 21. století. Praha se stane městem, ve kterém autobusové výkony v rámci MHD budou běžně zajišťovat tichá a bezemisní vozidla, která nabídnou pohodlnou a plynulejší jízdu. Postupně snižujeme hluk z dopravy a přispíváme k čistějšímu vzduchu v Praze,“ říká náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.
-am-