Po letech se konečně něco děje v multifunkčním operačním středisku Malovanka hned vedle hotelu Pyramida. Před měsícem zde začaly práce, aby zde v roce 2025 začal fungovat nový mozek pražské dopravy.
„Praha v současné době používá software a hardware z roku 1999, které se aktualizovaly naposledy před 12 lety. A hlavní dopravní řídící ústředna potřebuje špičkové technologie, které současná doba nabízí. Vzpomeňte si, jakou techniku jsme používali před 20 a 10 lety. Ve volných chvílích jsme na ní hráli vláček a hada,“ směje se náměstek pro pražskou dopravu Adam Scheinherr.
Podle něj samotná stavba skončí za rok a půl a pak do objektu začnou s TSK Praha stěhovat technologie. V Praze je okolo 600 křižovatek, které ani nejsou všechny připojené na hlavní dopravní řídící ústřednu. „Pak budou všechny křižovatky spolu vzájemně komunikovat, my je budeme moct všechny operativně ovládat a hledat například možnosti pro zelené vlny. Každá „hloupá“ křižovatka stojí řidiče cenné minuty. To se brzy změní,“ slibuje Scheinherr.
Chlubí se také tím, že město a jeho úřad pracuje na nových tunelech – dokončení vnitřního Městského okruhu, u kterého bude Praha letos žádat o územní rozhodnutí, a Hloubětínský tunel, kde soutěží projektanta.
V novém mozku pražské dopravy budou dopravní policisté a dopravní inženýři společně na jednom místě a nenadálé situace vyřeší společně a hned. Zároveň pražský magistrát počítá s tím, že na místě bude i středisko magistrátního krizového řízení, to pro případ, kdyby městu hrozil nějaký větší problém.
Připomeňme, že dostavbu budovy stopli v roce 2016 tehdejší pražští radní. A dům dva roky chátral. Po příchodu Adama Scheinherra došlo alespoň k tomu, že je areál zakonzervovaný, to znamená, zajištěný proti vandalům a další zbytečně degradaci stavby.
-jah-