Reklamní filutové jsou opět v Praze. Znovu se nám tu rozjíždí případ “ochcávání” pravidel. Síť nelegálních billboardů, které „neznámá“ firma už roky rozmísťuje po celém městě, nabírá na obrátkách.
“Systém je jednoduchý. Na státním nebo městském pozemku, často v ochranném pásmu komunikace nebo v křižovatkách, se bez jakékoliv dohody, nájemní smlouvy nebo povolení objeví obří reklamní konstrukce s plachtou, která nabízí volný reklamní prostor českobudějovické firmy Eurobillboard – Fischer Holding (viz jejich nabídka na www.eurobillboard.cz ),”napsal na svém Facebooku zastupitel městské části Praha 8 Petr Vilgus.
Na konstrukci reklamy jsou nalepené štítky s vykoumaným pavoukem vlastníků, provozovatelů a nájemců zařízení, která zamlží skutečného majitele. Někdy jsou ti lidé i vtipní – jedna z těch fake firem se jmenovala Dónde estamos, což ve španělštině znamená „Kdepak jsme?“ ? „Neznámý“ majitel využívá toho, že proces odstranění nelegální plochy většinou musí proběhnout správním kolečkem a může se při vhodně provedených obstrukcích protáhnout na měsíce. „Neznámý“ vlastník sleduje úřední desky a když se blíží termín odstranění, konstrukci pošoupne na sousední pozemek. Celé řízení se pak může rozběhnout znovu. To je pánečku podnikání!
Jsme rádi, že Praha s tímto kšeftem ve stylu divokých devadesátek, něco dělá. Sledujeme, jak konkrétně. Info přineseme.