Praha využívá času, kdy je kvůli koronavirové pandemii ochromený turismus a přijímá další a další opatření. Po pivních vozítkách si došlápla na turistické autobusy.
Rada Prahy schválila jasná pravidla pro turistické autobusy. „Je konec s čouděním pod okny Pražanů při čekání, až se autobus naplní, ježděním, zastavováním a nabíráním cestujících kdekoliv se provozovatelům zrovna zlíbí. Do teď to byl punk a už si nebudou v pražských ulicích dělat, co chtějí,“ napsal na svém facebooku náměstek pro dopravu Adam Scheinherr. Město totiž ještě v dopách zlatého turismu, v létě 2019 dělala kontroly autobusů. „Z kontrol víme, že na denním pořádku byla zfalšovaná povolení a kvůli chybějícím pravidlům policie kolikrát nevěděla, co kontrovat a podle čeho se řídit. S tím je konec,“ napsal Scheinherr. Od teď budou muset mít jasně vymezenou trasu, zastávky, jízdní řád a všechny autobusy budou muset od prvního července 2022 splňovat také minimálně normu EURO 6.
Fotka Orloje s neodbytným deštníkářem
Autobusů ale pravděpodobně výrazně ubude. Největší provozovatel turistických vyhlídek společnost City Sightseeing Prague, která provozovala službu „hop on – hop off“ spadla do insolvence, napsal v prosinci 2020 server Zdopravy.cz. Firma tak reagovala na významný úbytek turistů. Češi si tuhle firmu mohou pamatovat kvůli všude přítomné deštníkáře, kteří své barevné deštníky strkali před fotoaparáty turistů, kteří si chtěli udělat fotku některé z pražských památek. Tito naháněči ukecávali turisty, aby se s nimi po Praze svezli, že půlka ceny za jízdenku jde na charitu. Praha tuto službu zakázala. Přesto tržní řád porušovali dál, napsal v září 2018 server iRozhlas.cz v článku ‚Deštníkáři‘ v centru Prahy i přes zákaz soudu na ulici dál nabízejí okružní vyhlídkové jízdy městem.
Pamatujete na traktory a rolby, které turisty vozily?
Praha také dělala kontroly pseudohistorických vozidel, ta také často neměla technické parametry. Řidiči totiž řídili jen vozidla, která jen jako historická vypadala. Centrum Prahy v létě 2019 brázdily rolby a traktory. Právě na tento druh vozidel nechávali provozovatelé svoje pseudoveterány registrovat. Při kontrole v srpnu tohoto roku se zjistilo, že 58 kontrol dopadly dobře jen tři
„Pseudohistorické vozy měly klasifikace jako lesnické zemědělské stroje, traktor, sněžná rolba, šestimístný motocykl na LPG. Nevíme, jestli mohou vůbec na pozemní komunikaci. Máme podezření z důvodného označení vozidla v konkrétních stanicích státní technické kontroly a případ jsme předali k správnímu řízení,“ řekl tehdy Scheinherr.