Stanice Jiřího z Poděbrad se zařadí mezi ty, kam bude pršet a sněžit. Podobně na tom jsou třeba stanice Můstek či Nádraží Veleslavín. Právě stanice Nádraží Veleslavín se v roce 2019 proslavila tím, že se tam kvůli sněhu utrhla hřídel madla. Eskalátor tak byl několik dní zavřený, nefungovalo ani vytápění a jak začalo sněžit, musel staniční personál vyběhnout s lopatami.
Jak je skvělé, že se rekonstruuje stanice metra a staví výtah! Tohle je podle cestujících a Prahy 3 blbě. Podle odhadu Dopravní podnik hlavního města Prahy zaplatí za odstranění přístřešků asi o 1 milion korun ročně.
Podle deníku Metro (psal o tom v článku Přístřešky se nad schody do metra Jiřího z Poděbrad nevrátí. Jsou tu prý navíc) musí Dopravní podnik takové eskalátory zahřívat, aby se kvůli nepřízni počasí neporouchaly. Śéf komunikace dopravního podniku Daniel Šabík řekl, že stanice Náměstí z Poděbrad bude bez přístřešku nad eskalátory proto, že na to mají projektovou dokumentaci. Ta vznikala ještě před válkou na Ukrajině a náklady na opravy celé stanice byly o dost nižší. K tomu se přidává také estetika na volném prostranství.
Stanici bez přístřešků kritizuje Praha 3. „Zvýšená spotřeba elektrické energie má samozřejmě i stránku ekologickou. Kalkulace vícenákladů je přitom rok stará a počítá s cenami energie před ruskou agresí na Ukrajině. Rekonstrukci původních přístřešků, která představovala i investičně nejúspornější variantu, asi sedmnáct milionů, podpořili počátkem minulého roku jednotně i radní Prahy 3,“ píše Rut na Facebooku.
Vedení hlavního města však nakonec dalo přednost estetice veřejného prostoru. Stanice Jiřího z Poděbrad by mohla skončit podobně jako stanice Nádraží Veleslavín nebo Hradčanská, kam při dešti a sněžení voda vždy pěkně zateče po schodech a když se s mopy nezakročí včas, tak i vestibulu.
Nový výtah, který se na náměstí staví už hořkou pachuť nezachrání.
-hm-