Tři roky příprav rekonstrukce na papíře se za pár týdnů promění v realitu. Už v půlce května začne další fáze oprav jednoho z nejdůležitějších mostů nejen v Praze.
Náměstek pro dopravu Adam Scheinherr a jeho tým dnes starostům městských částí a jejich radním pro dopravu představil, jaké obrovské úsilí s kolegy z TSK Praha za poslední tři roky vložili do přípravy rekonstrukce Barrandovského mostu. „Detailně jsme ukázali jednotlivé etapy včetně objízdných tras. Práce začnou v první půlce května a budou trvat do druhé půlky srpna. Stáhli jsme to z projektantem očekávaných osmi měsíců na tři a půl. Hlavně díky masivnímu nasazení techniky a téměř nonstop práce dělníků. Ani tak to nebude jednoduché, i když na mostě budou vždy 3+3 jízdní pruhy,“ píše Scheinherr na svém Facebooku.
Náměstek tak dodržel svoje slovo, když starostům slíbil, že plány městským částem představí. Byl totiž v posledních týdnech pod palbou kritiky, že s nimi nekomunikuje. Že chybí koordinace. Nelichotivě o něm psali například členové radnice Prahy 3 kvůli zmatkům kolem Nákladového nádraží Žižkov.
Scheinherr rozklíčoval vše, co nás čeká první etapě oprav:
– Uzavřená rampa ze Strakonické na Barrandovský most
– Uzavřená jižní polovina mostu směrem na Jižní spojku
– Jeden jízdní pruh ze Smíchova na Jižní spojku bude převedený do protisměru
– Z Barranďáku na Modřanskou povede jeden jízdní pruh na nově rozšířenou rampu s třemi jízdními pruhy
– Z Modřanské povede na most jeden jízdní pruh
„Pojďme si nalít čistého vína. Z modelů víme, že kolon bude víc a budou trvat déle. Budou jinde, než kde bychom je na první dobrou čekali. Bude přetížené centrum a další oblasti města – Praha 4, 5 nebo 12. Musíme počítat i s většími regulacemi tunelů. Mějme na paměti, že Barranďák bez opravy poctivě slouží skoro 40 let. Teď přišla řada na nás, abychom přidali svou troškou do mlýna. Musíme zatnout zuby. Nebude to jednoduché, ale jsme všichni na jedné lodi. Udělali jsme vše pro to, aby Praha byla připravená na rekonstrukci století. Je nevyhnutelná. Do mostu roky teče a předpjatá lana, která ho drží pohromadě, někde vůbec neplní svou funkci. Situace je vážná,“ obhajuje nutnost oprav Barranďáku Scheinherr.
Co udělali pro co nejhladší průběh?
– Tři roky projektování, diagnostika nebo výběr zhotovitele, kterého jsme poprvé v historii TSK soutěžili tak, že délka dopravních omezení měla stejnou váhu jako cena
– Dopravní modely, hledání slabých míst a jejich následné úpravy
– Náročné stavební sezóny v minulých letech – opravená Jižní spojka, Modřanská, Wilsonova, Štěrboholská radiála, Chodovská, Novodvorská včetně opravy mostu na Barrandovské spojce a další
– Po dohodě s městskou částí zprovozníme i uzavřenou mimoúrovňovou křižovatku na Pražském okruhu u Písnice
– Na mostě z obou stran budou 24/7 nachystané odtahovky, ať se stane cokoliv, musí být most co nejdříve průjezdný
Tohle všechno směřovalo k první půlce května a rekonstrukci Barrandovského mostu. Dennodenně ho přejede 144 tisíc aut. Většinou s Pražany. „Někdo tomu říká politická sebevražda, já tomu říkám zodpovědná správa o město. Nedopustím druhý Janov nebo Trojskou lávku. Děkuji všem řidičkám a řidičům za trpělivost,“ píše Scheinherr.
-red-