No menu items!
Sobota, 23 listopadu, 2024
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
Home Magazín Téma Neochota vyřešit plevel na chodnících, stěžoval si Re.volt. Firma i kvůli covidu krachla a rozprodává koloběžky

Neochota vyřešit plevel na chodnících, stěžoval si Re.volt. Firma i kvůli covidu krachla a rozprodává koloběžky

0
Neochota vyřešit plevel na chodnících, stěžoval si Re.volt. Firma i kvůli covidu krachla a rozprodává koloběžky

Když se v ulicích Prahy poprvé objevila malá žlutá autíčka připomínající golfová vozítka, byla to událost. To český startup Re.volt rozjížděl svůj byznys. Postupně do své flotily přidával skútry a koloběžky. Kvůli pandemii covidu-19 i konkurenci se v březnu stáhla z Prahy do dalších měst. Nyní hlásí úplný konec.

Máme pro Vás velmi důležitou zprávu: K 6. červnu kompletně ukončujeme provoz a všechny naše sdílené koloběžky a skútry stáhneme ze všech českých měst. Důvody jsou jednoduché – finanční. Vše se během covidu zastavilo a na žádné kompenzace jsme jako firma nedosáhli. Všechny své úspory jsme již utratili a už nemáme z čeho financovat provoz, objevilo se před pár minutami na FB stránce Revolt carsharing. Firma tak končí po třech letech.

Jistý náznak neúspěchu byl cítit už v březnu, když Re.volt odjel z Prahy. Podle zakladatele firmy Pavla Kuchty se jeho společnost nechtěla podílet na zaplňování veřejného prostoru. Tehdy mluvil o konkurenci především o značce Lime. Navíc pro server Czechcrunch.cz řekl, že za odchodem z Prahy stála „neochota měst vést dialog, jak celou službu uchopit zodpovědně.“ Kuchtu zlobilo to, že si město nechává svůj prostor plevelit. Některé firmy totiž neřeší to, že jejich koloběžky zůstávají uprostřed chodníků, jejich kola pohozená u patníků a že by bylo dobré vyřešit takzvané virtuální stanice – tedy obyčejně řečeno parkování.

Například nejvíce viditelná firma Lime se svými koloběžkami zatím jen s Prahou podepisuje memoranda. Nic ale z této dohody, která firmu k ničemu nezavazuje, nesplnila.

Ale zpět k Re.voltu. Firma nyní hlásí úplný konec. Podle Kuchty se firmě nepodařilo najít pevného investora, nohy jim podkopla i pandemie koronaviru. Co bude s její flotilou? „Skútry jsou většinou soukromých majitelů, kteří je vozidlo vlastnili a my ho sdíleli. Taková forma peer2peer. Pokud o ně nebudou mít zájem, budeme se je snažit prodat někomu, kdo by využil,“ objevilo se na jejich FB. V diskuzi se už hlásí majitelé strojů. „Budu mít na prodej 4 koloběžky. Jezdily jen dva měsíce. Pokud by někdo měl zájem o jejich koupi, tak mi prosím napište zprávu,“ napsal jeden z majitelů. Firma si nyní dělá seznam zájemců o koloběžky a skútry a začne ty svoje ale i ty, které patří dalším majitelům rozprodávat.

V Praze tak kromě značky Lime zůstávají další firmy zabývající se sdílenou dopravou jako Rekola, Nextbike, BeRider, GreenGo, Car4Way nebo Anytime.

-an-