No menu items!
Čtvrtek, 21 listopadu, 2024
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
Home Z metropole Doprava Smíchov. Opravy nádraží mají zelenou. Komplikace pro obyvatele Radlic?

Smíchov. Opravy nádraží mají zelenou. Komplikace pro obyvatele Radlic?

0
Smíchov. Opravy nádraží mají zelenou. Komplikace pro obyvatele Radlic?

Smíchovské nádraží čeká v nadcházejícím období zásadní proměna. Správa železnic získala pravomocné stavební povolení pro rekonstrukci celé stanice. Stavba bude rozdělena na etapy. Za několik dní začnou přípravy na rekonstrukci. Kvůli ní na podzim padne Radlická lávka. Místní jsou proti.

V první fázi bude demontáž Radlické lávky, která obyvatele Radlic propojuje se smíchovským nádražím. Odstranění ocelové lávky se plánuje letos na podzim. Do doby otevření nové spojnice dojde k posílení spojů MHD.

Zmiňované práce představují první část rekonstrukce celé stanice. Tendr na navazující etapu, která bude zahrnovat hlavní objem stavebních prací, plánuje Správa železnic vyhlásit už v příštím měsíci. Samotné práce by měly odstartovat na začátku příštího roku.

Právě obyvatelé Radlic si dlouhodobě stěžují na to, že pro ně Praha nedělá dost. Kromě toho, že oblast je vystavena dopravní zátěží, přes Radlickou se denně valí tisíce aut, v noci se ulice stává dálnicí. Upozorňují také na to, že si přes Radlickou zkracují cestu kamiony. Do toho místní přijdou o lávku, kterou používají k přístupu na metro stanice Smíchovské nádraží. Radní pro dopravu Prahy 5 Milan Kryl tvrdí, že náhrada za lávku není vyřešena. Komplikované jsou údajně jednání s developerem, který tady staví novou čtvrť Smíchov City a chce co nejrychleji spustit výstavbu jižní části nové čtvrti, ale také i se státními firmami a samotným městem.

V místě lávky má vzniknout jáma pro výstavbu podzemních zázemí staveb, takže propustnost se bude těžko zajišťovat. Ve hře je buď propojení systémem lešení a několika lávkami, podobně jako po dobu stavby v Radotíně či Chuchli. Druhou možností je posílení linek MHD či zavedení kyvadlové dopravy, přičemž k této možnosti jsou investoři nakloněni více. Nikoli ale městská část Prahy 5.

Původně se měla nejdříve postavit lávka nová v nové poloze, a až poté bourat stará. Z důvodu zpoždění přípravy stavby Terminálu Smíchov se však tato možnost nestíhá a stavba Smíchov City již nemůže a nechce déle čekat.

Možné propojení tramvají mezi Radlicemi a Smíchovem není podle Prahy 5 na pořadu dne. Nelze totiž trať vést přes stanici Na Knížecí. Ta není mimo provoz kvůli výstavbě Smíchov City, ale z důvodu špatného technického stavu.

Obyvatelé Radlic si stěžují na odříznutí oblasti a komplikovanou dopravu. Kromě zmíněné dopravní zátěže automobilové a ilegální kamionové dopravy, výstavba Radlické radiály je v nedohlednu, se k tomu přidává masivní developerská výstavba v této oblasti. Komplikace by mohly přinést i opravy Barrandovského mostu. Na spoustu otázek se server prahazdarma.cz bude ptát dotyčných úřadů.

-jah-