Vydejte se s námi na hnusný místo – do Radlické ulice. Možná ho znáte jen z auta. Takhle to tam vypadá v neděli chvíli po poledni. Na tomhle videu je zajímavý to, že zachycuje také místo odkud je veden boj proti Radlické radiále (RR), na kterou marně čekají lidé zasaženi neúměrnou dopravou kolem Radlic, Jinonic a Stodůlek. Čekají už 40 let.
Mezitím, co šéf odpůrců v klidu obhospodařuje zahrádečku, pěkně v klidu ve slepé ulici v obytné zóně, lidé kolem Radlické ulice a okolí se dusí. Odpůrci RR tvrdí, že nová dopravní stavba přitáhne 80 tisíc aut, dnes jich po Radlické ulici jezdí kolem 40 tisíc. Obávají se, že, když se RR, která má být vedena pod zemí od Nových Butovic (někde na konci Rozvadovské spojky), se uzavře, rozleje se doprava po okolních ulic. Určitě ale ne do slepé ulice v obytné zóně! A lidé jsou pro takový případ připraveni snést zátěž. Nikoli účelové napadání důležité dopravní stavby. To se děje několik let. A úřady se bohužel s každou námitkou musí vypořádat. Účelová blokáda přestala místní lidi prostě bavit. Nakonec RR bude prospěšná i pro řidiče, kteří musejí tudy jet.
Srovnávačka dvou míst. Jedna je Radlická, kde lidé trpí, druhé místo je tam, kde žijí lidé, kteří Radlickou radiálu odmítají a několik let blokují její výstavbu. Prošli jsme se částí Radlické ulice. Tady zjistíte, že u nahoře u Jinonic má 2+2 pruhy, v dolních Radlicích už jen 1+1 pruh. Viz video:
Kvůli masakru na Radlické a účelovému napadání tohoto projektu ze strany několika spolků z oblasti Jinonic se zvedá vlna nevole. Lidé kolem Radlické ulice toho přešlapování mají dost. Pokud s masakrem na Radlické, kterou projede až 40 tisíc aut denně, nesouhlasíte a chcete podpořit místní zadušené obyvatele. Je čas podepsat petici Za Radlickou radiálu za urychlení její výstavby.
Projekt Radlické Radiály se 30 let připravuje a stále zdokonaluje. Na P5 a P13 přibývají stavební projekty, ale na infrastrukturu se zapomíná. Nastal čas, aby se začalo stavět. Proč podepsat petici právě teď
1) Nyní se rozhoduje o získání územního rozhodnutí.
2) Nyní lze společnými silami posunout celý projekt významně kupředu, blíž k jeho realizaci.
3) Nyní je důležité oponovat odpůrcům projektu a znemožnit opětovnému blokování celého procesu.
Proč výstavbu RR podpořit a zrychlit její stavbu? Pár pozitivních příkladů:
1) Lepší doprava
Propojení vnitřního a vnějšího Pražského okruhu. Plynulejší průjezd (obdobně jako u tunelu Blanka).
Odlehčení paralelním komunikacím (např. Peroutkova, Klikatá, Karlštejnská, …).
2) Urbanismus
Prostor pro další rozvoj okolí stavby. Obnovení vazeb sub-lokalit (např. Jinonice – Staré Jinonice, Botanika – Nové Butovice)
Odblokování stavebních uzávěr (např. rekonstrukce sběrného dvora v ulici Puchmajerova)
3) Hluk, který nevadí
Uložení RR pod zem, nebo částečným překrytím, povede ke snížení hluku v okolí
4) Boj s imisemi
Plynulejší provoz = méně exhalací
Zahloubení + zeleň na povrchu = snížení prašnosti
Podle iniciativy Za RR část aut tunel radiály z Nových Butovic přivede a zase odvede. „Já naprosto souhlasím s tvrzením, že u vjezdů do Prahy by měli být obrovské parkovací domy + návaznost na MHD. Nesouhlasím s názorem, že se má stále jezdit po provizorní trase, která vznikla před 30ti lety. Výstavbou RR nijak radikálně aut nepřibude – ta auta tam již jezdí nyní,“ tvrdí jeden z iniciátorů petice Za RR Miloš Středa s tím, že téma je na delší diskusi. „Nemáme problém se sejít v nějakém kroužku a podebatovat. Právě proto, že se léta letoucí nic moc nedělo nás vyburcovalo k činnosti – proto i ta petice,“ obhajuje kroky místních lidí.
O Radlické radiále píší FB skupiny, které se Prahou 5 zabývají, například Smíchovská parta nebo Praha 5 – místo pro život.
Potíže na Radlické ulici a problematice Radlické radiály se budeme i nadále věnovat.
-red-