V hlavním městě jezdil trolejbus, a to po trase, kde se jeho řidiči zastavovali pro kvalitní pramenitou vodu nad Smíchovem.
Jedná se o trolejbus Tatra T401, který jezdil na podvozku od Tatra Kopřivnice a karoserii a konečnou montáž se postaral podnik Karosa Vysoké Mýto. V roce 1958 vyroben jediný prototyp, v Praze byl zkoušen i v přímém provozu mezi lety 1959-60. V plném provozu byl pak jen pár měsíců, a to v roce 1961 v Praze. Poté byl vrácen Tatrovce a od ní do Technického muzea v Brně, kde ho několik let dávají dohromady.
Tenhle kousek byl vyfotografovaný u vily v zatáčce Na Hřebenkách č.27. V trolejbusových dobách byla na opačné straně zatáčky populární studánka (směrem do Kinského zahrady) s pitnou vodou. Přímo v zatáčce (ve svahu pod Strahovem) byly dvě vily, z toho dnes už je jen její betonová konstrukce. Když se podíváte na fotomapu webu Dveprahy.cz, tak zjistíte, že v roce 1966 tam ty vily ještě nejsou, a tam byla ta studánka. Byla populární. Domorodci žijící v místních vilách, turisté cestou na Petřín i řidiči, kteří na trolejbusech sloužili, si tam točili skvělou pitnou vodu.
Je docela možné, že Petřín v těchto místech má kvalitní artéskou vodu. Zařadil by se tak mezi další pražské kopce. Třeba ten nad bazénem v Podolí má údajně kvalitní artéskou vodu také. Ovšem bez užitku odtéká do Vltavy. A možná podobně kvalitní voda byla i v populární studánce na Hřebenkách právě u trasy tohoto trolejbusu.
-jah-