Podle studie se oproti současnému stavu na mostě a v jeho okolí vylepší několik věcí. „Hlávkův most projde velkou rekonstrukcí. Vozovka a chodníky dostanou nové povrchy. Kostky na silnici vyměníme za asfalt. Oddělíme chodce od cyklistů a na chodnících bude mozaiková dlažba. Rekonstrukcí zlepšíme podmínky pro všechny druhy dopravy. Auta, tramvaje, cyklisty i pěší. Přes štvanický plavební kanál vznikne nový vyvýšený most. Stavební práce začnou nejdříve v březnu 2025 kvůli koordinaci s opravou Libeňského mostu, aby tramvaje mohly vždy jezdit po jednom nebo druhém mostě,“ popisuje náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
Zbourat se bude muset část mostu přes štvanickou plavební komoru z počátku 60. let 20. století. Důvodem demolice je to, že se tato část nachází ve špatném technickém stavu a má nízkou podjezdní výšku, s výškou 4,8 metru je nejnižší ze všech pražských mostů. Na jejím místě se postaví nová, rámová železobetonové konstrukce s podjezdní výškou 5,25 metru. Pro lodě by však byla ideální výška 7 metrů, což ale v těchto místech není možné docílit bez toho, aniž by se postavil zvedací most. Vylepší se také podchody na těšnovské straně pro pěší a cyklisty, navržena jsou schodiště s bezbariérovými lávkami.
Prozatím zůstane na svém místě i nadjezd na nábřeží Kapitána Jaroše označený včetně galerie ze 70. let 20. století. Výhledově bude tato část mostu řešena v dalších etapách v koordinaci se záměrem Vltavské Filharmonie, počítá se s částečnou či úplnou demolicí.
Cílem rekonstrukce je celkové zlepšení podmínek pro všechny druhy dopravy a zvýšení architektonicko-estetického působení veřejného prostoru. Kolejová i silniční doprava bude jezdit plynuleji, jednotlivé druhy dopravy budou od sebe navzájem více odděleny a současně je zajištěno bezbariérové řešení prostupnosti území i přístupu k tramvajovým zastávkám. Navržené řešení umožňuje v návaznostech napojení na současný stav, resp. na případný odlišný stav dle plánovaných nebo připravovaných záměrů.
Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) vypíše veřejnou zakázku metodou Design & Build, což znamená, že zhotovitel vypracuje projekt a následně také stavbu postaví. Tuto variantu projednávaly a jsou s ní ve shodě všechny další dotčené subjekty, jako je Národní památkový ústav, Odbor památkové péče Magistrátu hl. m. Prahy, Povodí Vltavy, Státní plavební správa, provozovatelé a vlastníci inženýrských sítí a další.
V příštím roce je v plánu vybrat zhotovitele. Ten nejprve začne pracovat na projektu, proběhnout musí změna územního rozhodnutí a následně bude zapotřebí získat stavební povolení. První práce začnou přemístěním inženýrských sítí do kolektoru, který je již hotový, následovat budou stavební práce s dopravními omezeními. Stavět se začne nejdříve v březnu 2025, důvodem je koordinace s opravou Libeňského mostu. V březnu 2025 má totiž skončit výluka na Libeňském mostě.
Demoliční práce proběhnou tak, že se bude každá část mostu bourat jednotlivě, neohrozí tím nijak zásadně automobilovou dopravu. Jakmile se jedno pole zbourá, bude se stavět následující. Vždy zůstanou zachovány dva jízdní pruhy pro automobily. Tramvajím se však výluka nevyhne. Pohyb pro pěší a cyklisty nebude omezen.