Dopravní podnik Praha vybral firmu, která se postará o rekonstrukci tratě petřínské lanovky. V půlce března odvezou staré vozy, začnou opravy.
Stavební práce za 134 milionů korun bez DPH potrvají přibližně rok, poté se bude ještě 5 až 6 měsíců instalovat nový dopravní systém, testovat a schvalovat nové vozy. Pokud vše půjde podle plánu, první cestující se lanovkou svezou ve zkušebním provozu ve třetím čtvrtletí 2026. Lanovka dostane taky nové vozy, autorkou je oceňovaná designérka Anna Marešová.
Vozy putují do Střešovic a Chomutova
Rekonstrukce řeší stávající nevyhovující technický stav tratě, která je dožilá, navíc poškozena extrémními srážkami v polovině září 2024, od kdy je mimo provoz. Po nezbytných přípravných pracích začne samotná rekonstrukce ve druhé polovině března vyzvednutím a odvozem obou stávajících vozů lanovky. Vůz č. 1 poputuje do Ústředních dílen DPP v Hostivaři, kde bude dočasně deponován do jeho finálního umístění v Muzeu MHD DPP ve vozovně Střešovice. Vůz č. 2 nechá DPP odvézt do depozitáře Národního technického muzea v Chomutově.
Petřínský svah v trase dráhy zpevní mikropilotové stěny
Nestabilní petřínský svah v trase dráhy zpevní celkem pět stěn složených ze železobetonových mikropilot. Jejich přesné umístění, hloubka a počet mikropilot ve stěně vychází z výsledků rozsáhlého geotechnického průzkumu a následných výpočtů statiky. Čtyři mikropilotové stěny budou umístěny v dolní části tratě, mezi spodní stanicí a mostem Nebozízek, pátá pak v horní části nad Nebozízkem. Stěny budou uloženy v hloubce 10-15 metrů a budou přes celou šířku dráhy. Na takto zpevněný podklad začne zhotovitel stavět nové drážní těleso lanovky.
-jah-